Videó

Részlet az MTVA P´amende, 2024.04.18-i adásából a henti79 csatornán.




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Ha meggyűlik a bajunk egy sárkánnyal, kerítsünk gyorsan egy elefántot, vagy kínáljuk meg gyönggyel és opállal, hátha ráharap. Weöres Sándor szerint elég az is, ha igába tudjuk fogni a fenevadakat, hiszen ők valójában a saját vágyaink, amelyeket meg kell fékeznünk. A sárkányok irodalomtörténete a legősibb mítoszoktól a sci-fi irodalomig ível, erről szól a budapesti Petőfi Irodalmi Múzeum legújabb kiállítása.

Tovább az mno.hu cikkére >>>

 

A dunaújvárosi Bartók Kamaraszínháznak 2011-től Dr. Borsós Beáta az igazgatója. Ő választotta pályázat útján Dobák Líviát a színház művészeti igazgatójának, akivel a színház elmúlt öt évéről, célkitűzéseikről, eddigi eredményeikről, terveikről beszélgetett az Ellenfény.

Tovább a szinhaz.hu cikkére >>>

 

A 2013-as nagysikerű Allegro Barbaro után most a Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria gyűjteményének kiemelkedő darabjai mutatkoznak be a Musée du Luxembourgban.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

Sirokai Mátyás 2015-ben megjelent kötetét először nagy lelkesedéssel és rácsodálkozással olvastam végig, míg a második olvasatot – a kötet kifejezetten megkívánja az újraolvasást – „kijózanítónak” nevezném, még ha itt is megmaradt a kezdeti pozitív benyomás. Eleinte lenyűgözött a nyelvi, stiláris elemek sajátos összefűzöttsége, összekevertsége; a különböző diskurzusokból származó szavak mesteri vegyítése egy viszonylag jól körülhatárolható tematikai regiszterben. Sirokai szándéka, hogy a szövegek utaztassanak, bátran mondhatom, teljes mértékben teljesül.

Tovább a kuk.hu cikkére >>>

 

Almási Éva Kossuth- és Jászai Mari-díjas színművészt, érdemes és kiváló művészt választották a nemzet színészének szerdán Budapesten

Tovább a cultura.hu cikkére >>>

 

Serviam kiállításmegnyitó – Révész László László kiállítása a Neon Galériában

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

Olvasóid, akik ismerik munkáidat, tudják jól, hogy szívesen teremtesz magadnak alteregót, akinek a bőrébe bújhatsz. Két újabb prózakönyvedben (Csendes Toll élete; Csendes Toll utazik) Csendes Toll alakja elevenedik meg. Hogyan találtál rá?

Tovább a barkaonline.hu cikkére >>>

 

Ilyen fejlődési utat kell hát bejárnia az embernek? Hajlott derékkal, énjét vesztett árnyként kell beleíródnia a gépek, a számítógépek világába, kreált valóságába, s ott társtalan lidércként bolyongania?

Tovább a tanckritika.hu cikkére >>>

 

Új sorozat indul a Városi levegőn Budapest rejtett szépségeiről. A párhuzamosan futó felismerős sorozatban már felvonultattam sok gyönyörű budapesti épületet, melyek mellett gyakran méltatlanul észrevétlenül halad el az ember. Ebben, a rejtett szépségeket bemutató sorozatban viszont azok a házak kapnak helyet, melyeket talán még annyira se veszünk észre, pedig rengeteg gyönyörűséget rejtenek. Az első részben a Schiffer-villa kerül bemutatásra.

Tovább a varosilevego.blog.hu cikkére >>>

 

Feltehetjük a kérdést természetesen: mije van Pécsnek, ami nekünk Regensburgban nincs meg? – Dieter Lohr regensburgi író tapasztalatai Pécsett a „Writer in Residence” programban.

Tovább a jelenkor.net cikkére >>>

 

Ma állatos diákat vetítünk a gyerekszoba résekkel és alig látható mintázatokkal teli falára, olyan állatokat, akik párban mesélnek a kikerekedett szemű gyerekeknek. Megismerkedhetünk a tücsökkel, a hangyával, az egérrel és az oroszlánnal, majd a két bors ökröcskével is.

Tovább a nullahategy.hu cikkére >>>

 

Az írásbeliség kezdetén a papirusztekercsekről, illetve a pergamenkódexek lapjairól tej vagy titkos főzetek segítségével áztatták le az írást, ha azt akarták, hogy a hordozóanyagra új üzenet kerüljön. Az egyszer már megfogalmazott textusokat ilyenkor kiszorította egy újabb elmondásra váró történet, avagy egy újabb kanonizálásra váró igazság. Így vette kezdetét kultúránkban a felejtés játéka. Az újkorban megfordult a folyamat: a felső réteg törlését immár a megőrzés jegyében végezték el, jelentőséget tulajdonítva az emlékezésnek is. A felejtés-emlékezés, illetve az újraírás-visszakaparás ezen diszkurzív eseményében teremtődött meg a palimpszeszt alakzata, amely egymásra rakódott rétegeket rejt magában. Mai kultúránkban a jelentések palimpszesztekként viselkednek: sohasem pusztán a jelenből bontakoznak ki, hanem a múltból is, a különféle korok, az egymásra íródó textusok dialógusainak dekódolt jeleiből – egy adott szubjektum értelmezéseként. Éppen ezért a jelentésekhez nem lehetséges többé abszolút igazságtartalmat rendelni.

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

 

A ContextUs.hu irodalmi körökhöz kapcsolódó interjúsorozatának első alanya a Köménymag irodalmi kör. Bemutatottjaink: Bende Tamás, Csombor Rita, Ferencz Mónika, Horváth Veronika, Kopcsányi Lilla, Kovács Márton, Nagy Dániel, Őry István.

Tovább a contextus.hu cikkére >>>

 

Eredetileg két évre szerződtem a Ballet National De Marseille-be, de aztán öt és fél év lett belőle, és azt gondolom – noha a várost nem kedveltem meg –, hogy akkor ez a lehető legjobb hely volt a számomra. A társulat vezetője, az építész végzettségű Fréderic Flamand nagyfokú önállóságot biztosított a társulat tagjainak. Mi kreáltuk és szerkeszthettük a mozgásanyagokat. Olyan csoportban dolgoztunk, amiben nagyon magas fokú volt a belső kommunikáció.

Tovább a szifonline.hu cikkére >>>

 

A Nemzetközi Holokausztemlékezési Szövetség soros magyar elnöksége alkalmából nyílt meg Ámos Imre (Nagykálló, 1907, Ohrdruf-Nord, koncentrációs tábor, 1944) kiállítása a Római Magyar Akadémia galériájában. Ha úgy tetszik, nagyon is a pillanathoz kötődő, a nemzetközi szervezetek szokásához híven gondosan megkomponált programba, egyben a határokat átívelő kulturális párbeszéd folyamatába illeszkedő rendezvényről van szó. Innen nézve a kiállítás jelentőségét is növeli, hogy a 2000-ben, Göran Persson volt svéd kormányfő kezdeményezésére megalakult szervezetnek Magyarország immár másodszor lehet a soros elnöke (a tisztet 2015 nyarán vettük át, és most adjuk tovább Romániának).

Tovább az mno.hu cikkére >>>

 

– Két nagyobb témát szeretnék körüljárni a ma esti nyilvános beszélgetésen: az egyik magának Szkárosi Endrének az alkotói pályája, aki költő, performer, tanár – rendkívül sokoldalú egyéniség; a másik pedig az aktuális avantgárdnak vagy neoavantgárdnak is nevezett képződmény általában vett kérdésköre volna, erről a történet tanújaként és résztvevőjeként Szkárosi Endre ugyancsak sok mindent mondhat nekünk.

Tovább a tiszatajonline.hu cikkére >>>

 

Egyszer már megérne egy alaposabb szöveg- és zenei elemzést, hogy vajon hogyan, mitől lett Seres Rezső hungarikum, nemzeti intézmény. Legalábbis olyan összefüggésben, hogy szerte a világban a zeneértők ismerik Bartók nevét, a zeneélvezők pedig a Szomorú vasárnap/Gloomy Sunday szerzőjét.

Tovább az olvassbele.com cikkére >>>

 

Birkás Ákos váltott. Új vizuális nyelvvel kísérletezik, amellyel továbblép a már jól ismert realista kifejezésmódján. Az egész és a maradék című kiállítás tematikája egyaránt vonzza a nonfigurativitás és a klasszikus festészeti nyelv kedvelőit is. A lináris, homogén térben érzéki pózokban felsejlő alakok uralják a Knoll Galéria kiállítóterét, ahol a két ellentétes kifejezésmód próbál harmóniát teremteni.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

 

Schein Gábor Svéd című regényét sokan a 2015-ös év legfontosabb könyveként emlegették. A szöveg segítségével mi is ellátogattunk az Országos Neurológiai és Pszichiátriai intézetbe, amely egy fontos nyomozás középpontjává válik. Közben feltárult előttünk a múlt. Kadlót Nikolett recenzióját olvashatják. - See more at: http://www.irodalmijelen.hu/2016-mar-10-2202/pszichiatriarol-szabadulo-tortenelem#sthash.mupkB88e.dpuf

Tovább az irodalmijelen.hu cikkére >>>

 

A fiatal színészek játéka végig tavaszi frissességgel tölti meg a színpadot. Az energikus játék mellett igazán nem panaszkodhatunk a látványelemekre sem, farol a Vespa, csillog a bicikli, dübörög az elektró, folyik a whisky, pörög az ujj a dobon, mialatt sok szálon tekereg a szövevényes cselekmény a színpadon.

Tovább a potszekfoglalo.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal