Videó

Vállalkozásuk az élet – Szávai Géza és Szávai Ilona 

Az Erdély TV videója




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Majd a címben idézett gondolatot Háy János így folytatta: „de vállalnod kell, hogy esetleg olyasmivel ütközöl, ami konszenzuálisan nagyon el van fogadva.” Ámbár a nap elbújt, és jó sok felhő lepte el az eget szombaton, amikor az Ország, város, fiú, lány bemutatkozott a Millenáris Szabadtéri Színpadán, azért Háy János legújabb könyvét derűs hangulat és népes érdeklődő közönség vette körül a 23. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon. A színpadon az író mellett a két kérdező: Karafiáth Orsolya és Barna Imre, valamint a zeneileg, szál gitárral közreműködő Szűcs Krisztián, aki a Kicsi nagy isten című számot, Háy versét énekelte először, merthogy van benne litván, mongol és lett, márpedig ez egy utazós könyv, amit itt bemutattak.

Tovább a prae.hu cikkére >>>

 

Sajtótájékoztatón mutatták be a Jászok című nagyszabású produkció előkészületeit május 13-án a Pesti Vigadóban. „A JÁSZOK egy olyan összművészeti alkotás, amely sajátos és egyedi módon integrálja jelen korunk tradicionális és kortárs művészetének jelenségeit. Szuverén módon szól a tánc, a zene, a költészet, a képzőművészet segítségével mindazokról az egyetemes emberi értékekről, amelyek szellemében mi jászok is létezünk a világban." – mondta Mihályi Gábor rendező – koreográfus, a Magyar Állami Népi Együttes művészeti vezetője, az MMA levelező tagja a produkcióról. A Magyar Művészeti Akadémia támogatásával létrejövő előadás bemutatója 2016. június 3-án lesz Jászberényben, a Szabadtéri Színpadon.

Tovább az mma.hu cikkére >>>

 

A 2008-as Kossuth-díj átadás számomra legértékesebb és legszebb momentuma az volt, hogy Kovács Péter grafikusművész is megkapta ezt a kitüntetést. Szerény ember, aki, amikor felhívtam, hogy gratuláljak, a kétségeit sorolta, hogy miért pont ő, miért nem x vagy y? Én pedig azt mondtam neki, amit éreztem és érzek azóta is: számomra a Kossuth-díj értékét adja vissza, hogy Őt jutalmazták vele. Mert olyan ember is megkapta, aki meg is érdemli.

Tovább a szeifertjudit.com cikkére >>>

 

A szakma (és persze a közönség) döntő többsége megegyezésre és együttműködésre, ezen belül a POSzT folytatására törekszik.

Tovább a kutszelistilus.hu cikkére >>>

 

A 2015-ös év román-magyar irodalomtörténet szenzációja Ferenczes István filológiai, oknyomozói kutatásának az eredménye, amelyet most kétnyelvű, román-magyar kötetben is megjelentetett a csíkszeredai Hargita Kiadóhivatal.

Tovább a pecsigy.blog.hu cikkére >>>

 

A Hatvani István Szakkollégium Kép-világok a kortárs gyerekirodalomban az illusztráció szerepe a könyvkiadásban című eseményének időpontját, 2016. április 18-át többen is kitüntetetten kezeltük a naptárunkban, ugyanis nagyon izgalmasnak ígérkezett Rofusz Kinga, illusztrátor és Lapis József, szerkesztő, kritikus beszélgetésének ajánlója. (Nem kétséges, hogy a szervezők birtokában voltak a sikeres beszélgetés receptjének: végy egy kiváló illusztrátort és egy kortárs gyermekirodalomhoz is értő kritikust – sejthető volt, hogy ebből valami nagyon jó fog kisülni.)

Tovább a prae.hu cikkére >>>

 

“Egy húszkötetes mű sohasem fog forradalmat csinálni, a harminc sou-s kis könyvek a veszedelmesek” – vallotta a 86. életévében elhunyt Réz Pál, a magyar irodalom legendás alakja.

Tovább a cultura.hu cikkére >>>

 

Meghalt Birtalan Balázs író, költő, melegaktivista és terapeuta – közölte élettársa vasárnap. A Sorskönyv nélkül blog szerzőjét 46 éves korában érte a halál, három éve küzdött a rákkal. Január óta otthonában, családja és barátai körében készült a halálára, amelyről blogjában írt hosszabban. Legutóbbi kötete – Felmászok a létrára – tavaly októberben jelent meg.

Tovább a hvg.hu cikkére >>>

 

Idén is megrendezik Hajdúböszörményben a már szokásossá vált írótábort, amelynek a Fürdőkerti Ifjúsági Szabadidőközpont ad otthont. Ha szeretsz írni vagy csak érdekel az irodalom, akkor jelentkezz június 3-ig, és szerezz maradandó élményeket a június 28-án kezdődő öt napos táborban.

Tovább a kulter.hu cikkére >>>

 

Performanszra kaptam meghívást, Turczi István: A fázisrajzoló átmeneti gyötrelmei c. verseskötetéhez Für Emil illusztrációiból nyíló kiállításra.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

Ma­gas­latról te­kint vissza és előre ez a könyv, egy fon­tos al­kotói út néhány hangsúlyos állomására. Fe­ke­te Vin­ce költői pályájának rövid összegzését látjuk, me­lyet kiegészít még egy va­do­natúj versfüzérrel, amely maga is szin­te ki­tesz egy vékony­ka köny­vecskét. Gyaníthatóan a szerző válo­gatásában ol­vas­hat­juk már a kez­de­tektől az életművet: a Parázskönyv című első kötet, az azt követő Ütköző, il­let­ve a Jóis­ten a hin­taszékből ver­se­it, sőt, a Pi­ros autó lábnyo­mai a hóban című gyer­mek­verskötet­be is be­le­pil­lant­ha­tunk.

Tovább az eirodalom.ro cikkére >>>

 

Írásom témafelvetését egy rövidke Vántus-kompzíció alapján alakítottam ki. Az 1991-ben írott Két kis zongoradarab attacca játszandó tételeinek címe: Álom, Játék. Úgy érzem, hogy ez a gyermekeknek írt darab lehet annyira szimbolikus és egy meséhez méltó módon magán annyira túlmutató, hogy érdemes megvizsgálni a mű mellett a címek asszociációs körét is Vántus pályáján.

Tovább a parlando.hu cikkére >>>

 

Nem a tutitra megy az aukciósház, hanem az új, befektetési szempontból is ígéretes felfedezések élményét ígérik. Kilenc művész tíz műve Londonban.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

Ha Gilbert Edit kötetét egyetlen mondattal kellene jellemezni, akkor a hangsúly minden bizonnyal a párbeszédes hangütésen, a párbeszédet kereső helyzeteken, a párbeszéd formájában meglelt feloldódás, élmény, katartikus állapot előidézésén lenne. Azon, ami végső soron a szerző több évtizedes kutatói-oktatói működésének is az alapja: mások, a másik meghallgatása, a reflexió, az együtt teremtés és a – kötet címébe foglalt – együttérzés változatos helyzeteinek létrehozása, a hit abban, hogy az irodalommal és egyéb művészi tevékenységekkel foglalkozás nem elefántcsonttornyok építéséhez vezet, hanem az életet élvezetessé tevő szellemi létezés alapvető, közösséget is teremtő feltétele.

Tovább a tiszatajonline.hu cikkére >>>

 

A Jurányi Inkubátorházban két magyar, egy spanyol és egy libanoni beszélget arról, hogyan készül magyar, spanyol és libanoni egy budapesti duplaestre.

Tovűább a tanckritika.hu cikkére >>>

 

A családi kapcsolatai révén erős szálakkal e felvidéki tájhoz kötődő Majoros Áron Zsolt szobrászművész fiatal alkotó: napjainkban a harmincas éveit tapossa, s még tíz éve sincs, hogy 2008-ban lezárta tanulmányait a budapesti Magyar Képzőművészeti Egyetemen, ahol Kő Pál volt a mestere.

Tovább az artlimes.hu cikkére >>>

 

Azért az egy csodálatos világ volt, amikor az alkotásnak meg a befogadásnak a szabályrendszere ugyanaz volt. Több esély volt a megértésre, mert mindenki ugyanazt tudta. Ez azt jelentette, hogy az olvasók is írók voltak. A régi magyar irodalomnak a jó részét börtönben írták, mert ott ráértek, a versírást pedig megtanulták az iskolában. Ez egy szép világ volt, mert a megértés általában létrejött. Akkor még nem voltak kritikai műfajok, nem kellett értelmezni, mert valószínű, hogy nagyjából mindenki megértette.

Tovább a szifonline.hu cikkére >>>

 

Egy humorosan felkavaró, bűbájos, szórakoztató, keserűen életszagú, elgondolkodtató, varázslatosan eljátszott előadást láttunk. Megszűnt a külvilág hetven percre (ami valójában nyolcvanra sikeredett a tapssal együtt) a Trafóklubban, ami alatt magával ragadott az előttünk életre kelt világ és magába szippantott a mind a színpadon, mind pedig a lélek bugyrainkban is kalandos és érdekfeszítő cselekmény. A bábok kifinomultan megelevenített karakterei és a színészek elképesztően figyelmes és odaadó szeretete által hosszú perceken át bámulunk magunk elé a győri Vaskakas Bábszínház és az ESZME koprodukciójában készült Az időnk rövid története című előadás végén

Tovább a potszekfoglalo.hu cikkére >>>

 

Noha a lehetőségek szerinti legideálisabb művészeti megnyilvánulás e kettő mind tökéletesebb koherenciájára épül, tartalom vagy forma prioritásának kérdése lényegében a mai napig meghatározza az egyes művészettörténeti vizsgálódásokat. Míg az egyes művészeti produktumok értékelése a 19-20. század fordulójáig pusztán egy elvonatkoztatott formaanalízisben merült ki, a következő évtizedek nagy váltása folyamán fokozatosan épült be a tudomány eszköztárába az egyes művek tartalmának értelmezését megcélzó ikonográfiai, továbbá az azok átfogóbb világnézeti hátterét, pontosabban: a műalkotás szimbolizmusán keresztül a befoglaló keretnek számító vallási, politikai, filozófiai kontextust vizsgáló ikonológiai módszer is.

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

 

A napokban jelent meg Németh Gábor Egy mormota nyara című új regénye, melynek főhőse egy helyszínvadász, aki filmekhez keres megfelelő kulisszákat. Beutazza a világot, és többek között szembesül az utóbbi években teljesen megváltozott Európával. A helyszínvadásznak tehát a legjobb munkája van a világon, nyaralóhelyeket, történelmi városrészeket keres fel, megiszik ezt-azt. Ennél csak egy jobb foglalkozás van: írónak lenni. Németh Gábor íróval beszélgettünk.

Tovább a nullahategy.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal