Videó

Részlet az MTVA P´amende, 2024.04.18-i adásából a henti79 csatornán.




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Több mint 30 országból hatvan filmet vetítenek az idei Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztiválon, amelyet november 8. és 13. között rendeznek meg Budapesten hat helyszínen.

Tovább a filmtekercs.hu cikkére >>>

 

Martin Kippenberger environmentje „indexeli” elsőként a Painting 2.0 című kiállítást, amelyben a hiteles szerzőség kérdésének felvetése mellett a festészet és a fotó konfrontálódik, egymást szinte kölcsönösen megszüntetve. A Heavy Burschi című térberendezéshez Kippenberger – nem kis szarkazmussal egykori asszisztensétől, Merlin Carpentertől – megrendelte saját „művészi univerzumának, imázsának”, sokszorosított grafikai anyagának (plakátok, meghívók, katalógusok) és festményeinek másolatát. A kollázsokat, amelyeket végül Carpenter elkészített, Kippenberger lefotózta, majd saját önálló műveiként állította ki, az eredetieket viszont megsemmisítette, és egy konténerbe dobta. Persze csak szimbolikusan, s az ebből készült installációt – olyan szövegekkel, mint Don’t cry – work; Gute Zeiten; Hey Yeah Baby Shit – választották ki a kurátorok a MUMOK kiállításának nyitó műveként.

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

 

 

Az elmúlt hónapban álmodtam hármat. Roppant szokatlanokat, egyetlen tekintetben. Beteljesült álmok voltak. Kicsit se félelmetesek. Kéjesen élvezetesek. Attól különösek. Attól veszélyesek, attól tilosak, gondoltam első rémületemben, egy-egy nagy hajnali boldogság alatt roskadozva, ami újra és újra a nyakamba szakadt. - Kornis ír, olvas. Álmodik.

Tovább a litera.hu cikkére >>>

 

November 6-án folytatódik az HBO Magyarország sorozata, amely nemcsak a hazai kritikusok és nézők szívébe találta meg az utat, de jelenleg is számos fesztiválon turnézik. Az új évad első három részét megnézve egy spoilermentes kritikát hoztunk össze nektek, amelyet közvetlenül a hírzárlat lejártát követően olvasva elsők között értesülhettek a második széria újdonságairól. Merthogy ezekből bőven akad.

Tovább a hu.ign.com cikkére >>>

 

A történelmet E/1-ben, naplóbejegyzések formájában írja meg, vagy inkább írja újra Daniela Comani kiállítása Budapesten. Az embelematikus képek használata nélkül megidézi a "magyar októbert" is.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

Az idén negyedszer adják át a kortárs ma­gyar irodalom fiatal alkotóinak megsegítésére 2013-ban létrehozott irodalmi ösztöndíjat. Az idei jelöltek: Bartók Imre, Bencsik Orsolya, Gál Soma, Horváth Benji, Hyross Ferenc, Lanczkor Gábor, Makai Máté, Nagy Kata, Purosz Leonidasz és Szabó Róbert Csaba.

Tovább a litera.hu cikkére >>>

 

Két évszám és fő-zeneigazgatójuk képe fogadja a Nemzeti Filharmonikus Zenekar (NFZ) honlapjának látogatóit, Kocsis Zoltán vasárnap délután bekövetkezett halálát követően. Nehezen is jönnek a szavak az ember szájára: a 20-21. század egyik legnagyobb zeneóriása távozott közülünk.

Tovább az mno.hu cikkére >>>

 

Fischer György szobrászművész emlékkiállítása a zalaegerszegi Göcseji Múzeumban.

Tovább a jelenkor.net cikkére >>>

 

A kötet szerkesztői által elgondolt médiakultúra-kutatás követi a média kulturális tanulmányozásának korábbi ajánlatait, ami a témaválasztási szokásokat, a jellemző kérdéseket, módszereket és diszciplináris kapcsolódásokat illeti. Másfelől a – gyakran a brit cultural studies által inspirált – kérdéseket, szempontokat és megállapításokat a tanulmányok szerzői igyekeznek szembesíteni a képregénykutatás történetének némely vissza-visszatérő problémájával. Így jöhet létre a comics studies francia nyelven a médiakultúrák kutatásán belül.

Tovább a szifonline.hu cikkére >>>

 

Ahogy ez sejthető volt, az Árpád-ház második szentje sem kerülte el sorsát, rockopera lett belőle. Színre állítója a Felvidéki Rock Színház, zeneszerzője Szűts István, a dalszövegeket Virág László írta.

Tovább az olvassbele.com cikkére >>>

 

Fekete Zsolt marosvásárhelyi fotós több mint tíz éve dolgozik – megszakításokkal – ezen az anyagán, melyből a Műcsarnok Szalon-kiállításán látható egy koncentrált válogatás az aktuális állapotról.

Tovább a fotovideo.hu cikkére >>>

 

A következő hónapokban Nagy Imre tanár úr időről időre friss irodalmi műveket fog szemlézni, röviden, olvasónapló-szerűen. A sorozat „pilot”-jaként most három, korábban írt, de még nem publikált szemléjét közöljük.

Tovább a jelenkor.net cikkére >>>

 

A Bakelit Multi Art Center harmadik alkalommal mutatja be az évente megrendezett berlini Magyar Kortárstánc Fesztivált december 5-11 között. A rendezvény a berlini közönségnek és a nemzetközi szakmának mutatja be a független magyar kortárs tánc színterét, mindeközben erősíti a kulturális szálakat Budapest és Berlin között. Ebben az évben változatos programok, kiemelkedő előadások mellett két tánckurzussal és egy kapcsolatépítő tréninggel várja az érdeklődőket a III. Berlini Magyar Kortárstánc Fesztivál szervező csapata – berlini Dock11 Stúdióba és a Povverába.

Tovább a felonline.hu cikkére >>>

 

A fiatal festőművész, Hollós Ádám (1984, Budapest) 2011-ben diplomázott a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A Várfok Galéria fiatal tehetségeket felkutató és bemutató külön kiállítótermében már szereplő alkotónak ez az első nagyszabású, javarészt idei munkákból álló kiállítása a galériában.

Tovább a tiszatajonline.hu cikkére >>>

 

Egy jeles gondolkodó írásaiból válogatást kiadni mindig az egyik legnehezebb feladat, mivel a kötet szerkesztőjének egymással könnyen ellentmondásba kerülő szempontok széles sorának kell megfelelnie. Például a válogatásnak ajánlott kielégítenie az adott alkotó szakavatott ismerőinek elvárásait, ugyanakkor a szerzőt felületesen vagy egyáltalán nem ismerők számára is értelmezhetőnek kell maradnia. A Balogh Tamás fordításában, bevezetőivel, valamint utószavával megjelent Hogyan határozza meg a történelem a jelent? című Huizinga-kötet egyaránt kielégíti ezen széttartó elvárásokat. Olvasóbarát, ugyanis Balogh mindegyik íráshoz rövid bevezetőt mellékelt, melyek Huizinga munkásságának kontextusában fejtik ki az adott szöveg létrejöttének körülményeit, továbbá kritikai szemlélettel rámutatnak az adott szövegrészek esetleges következetlenségeire vagy ellentmondásaira is. Utószavában pedig Balogh bevezet a szerző munkásságának magyarországi hatástörténetébe is.

Tovább a kuk.hu cikkére >>>

 

Idei lemeze, az Odds and Ends kapcsán beszélgettünk a tiszteletbeli magyar zenésszel (és menedzserével, Podlovics Péterrel) arról, mit látott, mikor számot vetett a karrierjével, milyen volt hippinek lenni negyven éve Nyugat-Európában, és melyik számért járna kivégzés, ha diktátor lenne.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

 

A Nabis vagyis a „Próféták” festészete két világ határán mozgott. Elutasították a természethű vagy impresszionista ábrázolást, inkább a lélek mélyére néztek. Különösen fontos volt számukra a „dekoratív” festészet, hittek a szépség világot megjavító erejében. Az olasz avantgárd festészetre gyakorolt hatásukkal foglalkozó kiállítás – jó néhány műalkotásával – a modern képzőművészet kulcskérdéseire világít rá.

Tovább a prae.hu cikkére >>>

 

Ljudmila Ulickaja az orosz irodalom nagyasszonya: későn, már több, mint ötvenévesen robbant be a nemzetközi irodalomba Szonyecska című, francia nyelven kiadott kisregényével. Az írónő eredetileg genetikusként végzett, majd némi kitérő után színházi dramaturgként folytatta, csak későn váltott szépirodalomra. Prózáját a klasszikus orosz irodalom folytatásának tekintik, érett, bölcs, megfontolt stílusa és nyelvezet sokak számára szimpatikussá és befogadhatóvá teszik. Legújabb regénye a Jákob lajtorjája, mely egy huszadik századon végigívelő, több szálon futó családregény, a Magvető gondozásában, Goretity József értő fordításában jelent meg a napokban. Az írónő a bemutató kapcsán járt Budapesten, és adott interjút a Díványnak.

Tovább a divany.hu cikkére >>>

 

Izgalmas színház ez. Egy csöppet talán túlhajtják, ám még ezen is jól érződik az az elementáris vágy, hogy egy generáció hangját tolmácsolják, amely nem érti, mi ez az őrület, ami körülveszi.

Tovvább a 7ora7.hu cikkére >>>

 

Gaál József Persona című kiállítását látogatom Hódmezővásárhelyen. A tavalyi Vásárhelyi Őszi Tárlat fődíjasa, Tornyai-plakettes képzőművész díjához tartozik, hogy idén, egy időben az Őszi Tárlattal, egyéni kiállítással mutatkozik be a Tornyai Múzeumban.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal