Videó

A Ma7 csatorna videója




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Kíváncsi vagy, milyen ritkaságokat rejt a British Museum, de nincs lehetőséged ezért Londonig utazni? Sebaj! A Google-nek köszönhetően otthonról is nézelődhetsz a múzeum falain belül. A mandarchiv.hu hívta fel a figyelmet a Google Cultural Institute felületre, melyen keresztül virtuálisan barangolhatunk a 80 ezer darabos gyűjteménnyel rendelkező British Museumban. Az online felületet úgy kell elképzelni, mint a Street View-t, ám ezúttal nem az utakat rójuk, hanem kiállításon veszünk részt. A műtárgyak nem csupán felismerhetetlen pacaként jelennek meg előttünk, bele is nagyíthatunk az amúgy is magas felbontású képekbe. A British Museum online felfedezését itt kezdhetjük el.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

Az 1950-60-as évtizedek magyar költészetét a versformák átalakulása, bizonyos értelemben leegyszerűsödése jellemezte. A Nagy László és Juhász Ferenc költészetének első korszakait jellemző népies dalformák olyan egymástól nagyon különböző mesterek korabeli törekvéseivel is találkoztak, mint Illyés és Kassák; ezt követően pedig költészetük epikus mozzanatai kaptak meghatározó szerepet. Általában az Ujhold köréhez tartozó költők legjelesebbjei is megelégedtek a jambikus lejtésű, egyszerű strófákkal; lényegé¬ben a versformálás József Attila-i, Szabó Lőrinc-i hagyományával. Ugyanakkor Illyés „nagy, gondolati” költeményeiben, a genfi emlék-műverstől a törvényhozó-ódáig, és másoknál is igen nagy teret kap a prae-avantgárdista szabadvers, tehát az a verselési mód, amelyet a rímek, sorhosszúságok és ritmusok szabálytalan lüktetése jellemez, és amelynek alappéldájaként Petőfi A haraghoz című költeményét szokás emlegetni. A magyar költészet deákos hagyománya halot- tabbnak látszott, mint korábban bármikor.

Tovább a parnasszus.hu cikkére >>>

 

Mondjuk, hogy veszünk néhány könyvet, melyek mély benyomást tettek ránk, s melyek egyazon szerző munkái, aki szintén mély benyomást tett ránk pont e művek kapcsán, és mondjuk, hogy elgondolkodunk azon, hogy az ő gondolatai mentén, azokat vezérfonálként használva elinduljunk és műveket, alkotókat, képeket keressünk. Olyanokat, amelyek hatottak ránk, és olyanokat, amelyek másokra hatottak. És e képeket, műveket, és mögöttük vagy bennük a művészt megpróbáljuk szóra bírni. Beszélni hozzájuk, róluk és miattuk dolgokról, amelyek hatottak ránk, vagy amelyek valamiért még nem.

Tovább a spanyolnatha.hu cikkére >>>

 

Rekonstrukciók, egész pontosan az elpusztított műemlékek 3D-s nyomatai emlékeztetnék a világot az iszlamista terroristák rémtetteire nyugati nagyvárosok terein.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

Íróként inkább csatornaként, médiumként tekintek magamra, nem pedig mint teremtőre, aki a semmiből hoz létre valamit. Keresztény hívőként pontosan tudom, hogy a tehetségemet ajándékba kaptam. - Kubiszyn Viktorral nemrég megjelent Oroszrulett című könyve kapcsán beszélgettünk.

Tovább a litera.hu cikkére >>>

 

A színházi nevelés szakirányú továbbképzés a színházművészet és a pedagógia közös alkotói és tudományos területeire fókuszálva olyan, elsősorban tanári szaktudást nyújt, mely a hagyományos pedagógia eszköztárát bővítve a művészeti nevelés kreatív technikáival ismerteti meg a hallgatókat.

Tovább a szinhaz.hu cikkére >>>

 

Személyes tereim – ezt a címet kapta a Magyar Vízfestők Társasága kiállítása, amelyen a társaság harminchárom tagjának majd félszáz munkája látható. A meghívón s a plakáton a nemrégiben elhunyt Rákóczi Gizella munkájának reprodukciója látható, amely egyszerre emlékezteti nézőjét labirintusra, mag-formára vagy éppen a jin és a jang kettőséből kialakuló teljességre. Ennek a teljességnek az elérhetőségéről – vagy legalábbis a feléje vezető út megtalálásának fontosságáról – beszél Jávor Piroska munkája is, amely A bennünk és fölöttünk lévő ismeretlen fürkészése kínai ji-king módszer segítségével címet viseli, s a több mint háromezer évvel ezelőtt Kínában született Változások könyve tanítása alapján azt kívánja tudatosítani, hogy nincs a világban sem kifejezetten jó, sem kifejezetten rossz, minden attól függ, hogy mi magunk milyen viselkedést tanúsítunk azokban a helyzetekben, amelyeket a ji-king módszer alkalmazásakor használt jelek körvonalaznak.

Tovább az ujmuveszetfolyoirat.hu cikkére >>>

 

Izsák korán megőszült, hiába próbált az áldozat után felépülni. Izsák soha nem hagyta el szülőföldjét, soha nem ment idegenbe. A kezdet és a folytatás közé zárva élt, két atya között, pontosan a középen. Jól őrzött félelme alig hallatszik ki a csendből. Az ő félelmét mindenki ismeri. Izsák szófukar, pedig a neve szerint az ellenkezőjére számítunk. Ó Istenem, soha nem tudjuk meg, hogyan végződött az áldozat!

Tovább a szifonline.hu cikkére >>>

 

A magány, az egymástól való elhidegülés leképezése egyetlen lépcsőházra abszurd történeteken keresztül. A lakók életékbe váratlanul betoppanó idegenek kizökkentenek mindenkit a komfortzónájából és elhozzák a változást. Egyszerre humoros és szomorú mozi szokatlan megközelítéssel és emlékezetes alakításokkal.

Tovább a hetediksor.hu cikkére >>>

 

Konok Tamás: Mikroludiumok
2015. 09. 24. – 2016. 02. 12.
Dunamelléki Református Egyházkerület Ráday Gyűjteményének Biblia Múzeuma
1092 Budapest, Ráday u. 28.

Tovább a tiszatajonline.hu cikkére >>>

 

A tragikusan fiatalon, mindössze negyvenöt éves korában elhunyt, már életében kultikus rangra emelkedett szerző a Magvetőnél megjelent posztumusz kötetét olyan neves pályatársak gondozták, mint Garaczi László, Németh Gábor, és a szerkesztő, Berta Ádám. Ennek ellenére, a recenzens bevallja, aggódással vette kezébe a tizenöt novellát tartalmazó kecses könyvecskét.

Tovább a gittegylet.com cikkére >>>

 

Magyar Attila pályázatát támogatta a Pécsi Országos Színházi Találkozót (POSZT) szervező cég ügyvezetői posztjára a cég tulajdonosaiból álló bírálóbizottság, amely hétfőn hallgatta meg a pályázókat - közölte Őri László, Pécs alpolgármestere.

Tovább a szinhaz.hu cikkére >>>

 

A világban minden mozgásban van, változik – és ez alól az emberiségben élő Madonna-kép sem kivétel.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

A kerekasztal-beszélgetésekre, az élő-hangzó kritikára, vitára szükség van, mondja komolyan a költő-Krusovszky, akinek arcán a beszélgetők közül legkevésbé látszik a zavar. − Krusovszky Dénes december 16-ai, a Nyitott Műhelyben megrendezett estjéről Modor Bálint és Szmerka Dániel beszélget.

Tovább a litera.hu cikkére >>>

 

Új produkció készül a Nemzetiben

Január 17-én mutatja be a Nemzeti Színház a Betyárjátékot. Az előadás műfaja: magyaros betyárleves gazdagon – zene, tánc, próza, árnyjáték és film keveredik a produkcióban. Szomjas György rendező és Ferenczi György zenész, a Rackajam zenekar vezetője válaszolt.

Tovább a szinhaz.hu cikkére >>>

 

Magánkezdeményezések, magángalériák nélkül szürke lenne a kép, amit a hazai képzőművészetről idén láthattunk. A civilek az állami intézményekhez mérhető szerepet vállaltak kiállítások, fesztiválok szervezésében, a modern művészet népszerűsítésében. A magyar művészek közül itthon Csontváry Kosztka Tivadar, külföldön Reigl Judit volt a sztár.

Tovább a nol.hu cikkére >>>

 

Sokszor éreztem, fárasztó ez az év. Persze lehet, hogy csak öregszem. S így visszatekintve, tulajdonképpen nem is volt rossz időszak. De nehéz volt, ebből nem engedek.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

Most épp egy izlandi film építésze, de a minap adták át hajléktalanoknak szánt mosodáját is. Diktatúrákról, félelmekről és ilyenekről beszéltünk – szigorúan építészeti szemszögből.

Tovább a magyarnarancs.hu cikkére >>>

 

Soós Bertalan képei velünk is szembejönnek mindennap az utcán, csak nekünk eszünkbe sem jut elővenni a fényképezőt. Szerencsére neki igen! 2015 legjobb fővárosi pillanataiból válogattunk.

Tovább a 444.hu cikkére >>>

 

Idén a kiadók nemigen borzolják az olvasók idegeit képileg újszerű gyermekkönyvekkel. Akik mégis kitartanak amellett, hogy gyerekeik kezébe vizuálisan izgalmas, képileg friss szemléletű kötetet kívánnak adni, jól teszik, ha ezúttal a magyarul megjelent külföldi rajzolók munkái között keresgélnek. A fiatal, portugál grafikus, Catarina Sobral és a neves, francia illusztrátor, Rémi Courgeon könyvei ilyenek: grafikailag igényes albumok, amelyek életkortól függetlenül színvonalas alkotások, méltók arra, hogy felnőttként is őrizgessünk könyvespolcunkon azokat.

Tovább a barkaonline.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal