Videó

A Danubia Televízió videója




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Schreck Mo: Elbújva - Hongkong, 2006. 

 

A következő hetekben Schreck Mo fotóművész életének, fotóművészi tevékenységének egyes korszakaiból mutatunk be fotókat. Ezúttal a 2006-2019 közötti időszakban (Kína, Hongkong) készült képeiből láthatnak válogatást. 

 

 

 

 

Tovább Schreck Mo Galériájába >>>

 

 

 

Kiltau Kinga: Retro VI. 

 

Ezen a héten Kiltau Kinga ötvös- és festőművész képeiből mutatunk be válogatást. A szerző ezekkel a szavakkal ajánlja figyelmünkbe munkáit: 

 

"Soha nem gondoltam volna, hogy tanár leszek…De… A tanítás olyan, mint a színkeverés…. a festészet… a diákok, a színek –az iskola, a paletta… a kimeneteli végső szín ereje, tüzessége vagy finom árnyalata rajtunk múlik. Érdekes dolog a pedagógus és a tanuló esete…Hiszen mindkét fél csak annyit tehet, hogy magában bízik, miközben a másikra figyel… Mert elvileg szükségünk van a másikra, de gyakorlatilag csak azon múlik minden, hogy ki mennyire hisz magában. Olyan ez, mint a párkapcsolat. A téma örök vagy az örök téma? A nő. Nő fest nőről, önmagáról. Az asszonylétről, örömről, titokról, fájdalomról, vívódásról. Az íves, hullámzó formák, körök, sejtek mind a női lét attribútumai. A lágy, sokszor lazúros, transzparens felületeken a rés, a szakítás, a hasadék teremt feszültséget vagy nyugalmat, kiegyensúlyozottságot. A rétegek egymásra vagy egymásba épülése alapjelenség a munkákon. Rés, amin keresztül innen oda juthatunk, és onnan ide, amin keresztül Shakespeare szerelmes hősei a Szentivánéji álomban suttognak… Ezek a munkák, mint egy képeskönyv, mint egy napló, az érzelemvilágnak színes kottafüzetei, és egyben tükrök, az önmegismerés tükrei."

 

 

Tovább Kiltau Kinga Galériájába >>>

 

 

 

Szentgróti Dávid: Inicio 

 

Ezen a héten Szentgróti Dávid festőművész képeiből mutatunk be válogatást, a szerző ajánlásával: 

 

"Képeim olyan absztrakt festészeti alkotások, amelyek a festés aktusát, a kép rétegződését tárják fel. A különböző formai elemek, képalkotási stratégiák kölcsönhatásba kerülnek egymással, felülírják és átszabják egymást. Amit látunk egyszerre meghatározott és folyamatban lévő, alakuló. A takarás, lecsúszás és elmozdulás fókuszkeresésre sarkallja a nézőt. A mozgások széttartók és összezáródók, a képfelület olykor hullámzik, néha pedig geometrikus struktúrákba rendeződik. A vizuális élményeket követve a befogadónak kell az ellentmondó és gyakran elbizonytalanító hatások között a képbe hatolnia." 

 

 

Tovább Szentgróti Dávid Galériájába >>>

 

Böszörményi István: Alexandra 

 

 Böszörményi István  az alábbi sorokkal ajánja olvasóink figyelmébe legújabb képeit:

„Abban a hazában, hol aljas eszméktől indíttatva könyveket fóliáznak. Ahol egy náci némber úgy rúgatja ki a rezsim nagyágyúját a Magyar Nemzeti Múzeum éléről, hogy a lába sem éri a földet. Ahol a csőcselék cenzúrájára társadalmi igény van, ott az öncenzúra: kollaboráció. Nincs más lehetőség, el kell menni a falig. Föl kell tolni a maximumig a megbotránkoztatás potméterét, kikövetelve a megtorlást.

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe legújabb "problémás képeimet" a halálról és az életről. 

 

Tovább Böszörményi István Galériájába  >>>

 

 

Major Judit: Négyzetvirág

 

Ezen a héten Major Judit keramikusművész munkáiból mutatunk be válogatást. 

Tovább Major Judit Galériájába >>>

 

 

Papp Ákos: Tél 

 

Ezen a héten Papp Ákos téli hangulatú képeiből mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Papp Ákos Galériájába >>>

 

Prell Norbert: Magyarország poszter

 

Szakmai pályafutásomat a 2000-ben kezdtem a Pécsi Művészeti Szakközépiskola diákjaként. A tervezőgrafikus mesterképzésemet a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika tanszék hallgatójaként végeztem. (2006-2012)
 
2010-ben az Erazmus ösztöndíj keretein belül, a Hamburgi Egyetem (HAW - Hamburg University of Applied Sciences) Művészeti Karán folytattam külföldön a tanulmányaimat, ahol megismerkedettem Jovica Veljović betűtervező művész jóvoltából a kalligráfiával és betűtervezéssel. A hamburgi tanulmányok hatására a diplomamunkám egy saját - és egyben az első betűtípusom tervezése lett.
Egyetemi éveimet követően javarészt arculatok tervezésével foglalkoztam, ezáltal számos hazai és külföldi ügyfelekkel ismerkedtem meg, valamint több felületen és kiállításon publikálhattam munkáimat. (LogoLounge 9-10-11-12, Page magazin, Magyar Formatervezési Díj, Magyar Logók)

2015 szeptemberétől a Pécsi Tudomány Egyetem Művészeti Kar tervezőgrafika szak mesteroktatójaként dolgozok. Oktatói tevékenységeim mellett fontosnak tartom a folyamatos szakmai aktivitást. Az ezt követő időszaktól tértem vissza a betűtervezéshez, aminek köszönhetően több kiállításon vehettem részt, valamint 2018 és 2019-ben két számomra fontosabb szakmai díjban részesültem. (2018. XXI. Tervezőgrafikai Biennále – „Retronaut” betűtípus, 2019. Magyar Formatervezési Díj – „Kariyon” betűtípus)
 
A betűtervezés számomra a vizuális kommunikáció, az ipari formatervezés és az autonóm művészet közös metszete. Projektem a betűk ezen lokális mivoltának kapcsolatát hivatott kutatni és eredményét vizualizálni.

 

Tovább Prell Norbert Galériájába >>>

 

Vesztl Miklós: Baktérítő

 

Vesztl Miklós vagyok. Pécsett születtem 1961-ben. Izgalmas dolog alkotni. Ennek okán  festészettel és grafikával is foglalkozom. Legfőként az ember érdekel, úgynevezett figurális beállítottságú vagyok. A festészeten belül az emberi alakok, arcok, sorsok érdekelnek leginkább. Azon túl imádok ritmusokat kelteni, ezért  szívesen térülök el a redukáltabb absztrakt elvonatkoztatás felé is. Művészeti suliba jártam fiatal koromban Pécsett, aztán később Pesten is. Tanáraim voltak: Farkas László szobrászművész, Engelsz József ötvösművész, Varga Patricia Minerva festőművész, Dittrich Renáta festőművész. Szeretek kísérletezni és kalandozni a stílusok és a technikák között.

 

A szerző honlapja: www.vemi.hu

 

Tovább Vesztl Miklós Galériájába >>>

 

 

 

 
 

Nyári Flóra: Macskalépcső

 

Pécsen születtem és nőttem fel, egészen pontosan a Tettyén, amely egy városrész a Mecsek oldalában. Megfogalmazódott bennem, hogy a Tettye erodálódó építkezési anyagai különös otthonosságérzetet és nyugalmat jelentenek számomra. Szobrászként is foglalkoztatni kezdett az otthon fogalma, ezért megfigyeltem és felhasználtam a közvetlen környezetemben megtalálható anyagokat, amelyek gyermekkorom óta körülvesznek. A legtöbb szobromhoz jellegzetes tettyei anyagokat használok, lehetőleg olyan elemeket is, amelyeket otthon találtam.  Sokszor megyek fel a házunk kátránypapíros lapos tetejére gondolkodni, ilyenkor általában Rozi, a macskám is követni szokott. A macskák számomra ugyanúgy a Tettyéhez tartoznak, mint maguk az épületek, és pont olyan jól érzik magukat ebben a kaotikus környezetben, ahogyan én. A macska mint szimbólum az én értelmezésemben az egy adott helyzettel való tökéletes azonosulást testesíti meg, egyben szorosan összekapcsolódik bennem az otthon és az önazonosság fogalmával is. Nemcsak az általánosságban jellemző individuális személyiségük miatt, hanem mert saját önazonosságomat is rajtuk keresztül tudom megfogalmazni. 

 

Tovább Nyári Flóra Galériájába >>> 

 

Kun Fruzsina: breath 

 

Elismert könyvillusztrátor és festőművész. Műalkotásain az ösztönök, a tudatalattiba száműzött tiltott vágyak és torz érzések törnek felszínre. Hitvallása szerint: amint szembesülünk saját elnyomott érzéseinkkel,  meg is szelídítjük őket, mint egy állatot, mely eddig élősködött rajtunk, ezután viszont szolgálatunkba áll majd. 

 

Tovább Kun Fruzsina Galériájába  >>>

 

Kincses Előd Gyula: Ceruzák körtánca technika

 

Transzmutáció című sorozatom a szobrászat eszközével fejezi ki a művészetem gondolatiságát. Ez a sorozat olyan fadarabokat ment át más alapanyagba- mészkőbe, márványba, acéltömbbe- ami már korhadásnak indult, „kikezdte" az élet. Ezen fadarabok pontos mását faragással, gravírozással, fogászati technológia felhasználásával viszem át más anyagokba. Szemmértékkel készítem a másolatokat, nem használok segédeszközként pontozót. Ez azért fontos, mert akárhány darab is készülne még, az nem lenne pontosan ugyanolyan, minta kiindulási darab volt. Mivel mindegyik különböző, ezért mindegyik egyedi példány. Ezt a folyamatot erősítve 3D nyomtatóval sokszorosítottam az eredeti darab szkennelt verzióját 3 példányban, amely a tömeggyártást szimbolizálja. Azt figyeltem meg, hogy amennyi idő alatt elkészítek egy szobrot, annyi idő alatt sokszorosát lehet ugyanarról a mintáról 3D nyomtatóval kinyomtatni. Ráadásul mindegyik egyforma, amely az eltárgyiasodás folyamatát jeleníti meg számunkra.

A szobrászati alkotómunka mellett a képalkotás is fontossá vált számomra. A képzőművészet területei között olyan átfedések, összefüggések fedezhetők fel, amelyek az adott műfaj sajátos eszközeivel új értelmezést, kifejezési formákat nyújthatnak az alkotás folyamatában. A képek témáinak meghatározásakor különös hangsúlyt fektetek azokra a problémákra, gondolatokra, amelyek foglalkoztatnak. Kezdetben a minimalizmus szellemében hoztam létre a műtárgyaimat, ma inkább a Hard-edge irányzat foglalkoztat. A képek legtöbbször a technikai kísérletezések színterei is. Az anyagok átalakulása, a színek megjelenései vagy elfedései új és izgalmas jelenségeket hoznak létre, amelyek a műben megjelenő gondolaiságot is hordozzák. A művészi kísérletezést tehát olyan technikai eljárások biztosítják, amelyek megismerése és alkalmazása új lehetőséget jelent a munkámban, a jelentés, az értelmezés megközelítése változatos utat kínál mind az alkotó, mind pedig a képeket szemlélők számára is.

 

Tovább Kincses Előd Gyula Galériájába >>>

 

Stekovics Gáspár: Törőcsik Mari portréja

 

 

Ezen a héten Stekovics Gáspár művészportéiból mutatunk be válogatást. 

„A népszerű magazinok lapjain és színházi előcsarnokok falain a felismerhetetlenségig retusált művészportrék kelletik magukat, világszép férfi és női angyalbabák mosolyognak ránk mindennünnen. Stekovics Gáspár ezzel szemben a szeretet photoshopjával dolgozik. Mintha lenne egy nagy erős öcsénk, aki elnéző gyöngédséggel figyelne minket, de biztos vagyok benne, hogy alkalom adtán egy kocsmai verekedésben is számíthatnánk rá.” 

 

                                                                            (Lőrinczy Attila)

 

Tovább Stekovics Gáspár Galériájába >>>

 


Getto Márton: taille 1

Ezen a héten Getto Márton, szabadúszó fotográfus képeiből válogattunk.

"Figyelmem a Pécsi Művészeti Gimnáziumban töltött éveim alatt a fotográfia felé fordult. Érettségi után, színi tanulmányaim közben televíziós operatőrként dolgoztam, majd egy modellügynökség fotóműtermét vezethettem."

"2019-es önálló kiállításom után meghívást kaptam a Kispesti Helikon Kulturális Egyesületbe. A kiválasztott témáim között kiemelt szerephez jutnak az épített környezethez, ha nem is mindig kifejezetten az épületekhez, de mindenképpen a terekhez, a városhoz vagy városrészekhez kapcsolódnak. A képek mindig az adott helyszínen készülnek el mindenféle utólagos számítógépes "manipuláció" nélkül. A fotóművészetben leginkább az absztrakt, festményszerű alkotások létrehozása foglalkoztat. Művészeti törekvéseim mellett fotóriporterként, operatőrként dolgozom. Ami az elmúlt évben meghatározó volt számomra, hogy tagja lehetek a frissen megalakult pécsi barátokból álló EMEZEK művész csoportnak, ami egy egészen új dimenziót nyit ki a közösen való gondolkozással és művész telepeken való részvétellel."

 

Tovább Getto Márton galériájába >>>

 

 

 

Körtvélyesi László: Kortepan 1. 

 

Szabadúszó fotográfus, a Mecseki Fotóklub és a Focus csoport tagja. Fotózza a siklósi művésztelep életét, munkáikat. Aktfotóiról ismert szélesebb körben, de készít műtárgyfotókat, reklámfelvételeket, pécsi városképeket földről és levegőből egyaránt. Hosszú ideje dokumentálja a magyarországi németek életét, szokásait.

 

Tovább Körtvélyesi László Galériájába  >>>

 

Stekovics Gáspár fotója

Ezen a héten Stekovics Gáspár nyár ihlette balatoni képeiből mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Stekovics Gáspár Galériájába >>>

 

 

Ferling Szonja: Ének az esőben

 

 

Ezen a héten Ferling Szonja meseillusztrációiból válogattunk. 

 

Mindig is rajzoltam, amióta csak az eszemet tudom. A rajzolást mindig csak játéknak tekintettem, nem terveztem vele komolyan. Irodalmár, író, költő szerettem volna lenni.
2003-ban érettségiztem a Pécsi Művészeti Szakközépiskolában, de szakmai érettségit nem tettem.
Magyar nyelv és irodalom szakos tanárként és informatikus könyvtárosként diplomáztam az ELTE Tanárképző Főiskolai karán, később művészeti menedzserként kulturális rendezvények szervezésével foglalkoztam, illetve voltam pr munkatárs is. A rajzolás végigkísérte az életemet, de csak harmincéves korom után kezdtem komolyan foglalkozni vele.
Néhány éve szabadúszó illusztrátorként és grafikusként dolgozom, részben a művészetiben megszerzett, részben autodidakta módon elsajátított alapokra építve. Mesekönyvekhez, fejlesztő, segítő és foglalkoztató könyvekhez, fejlesztő játékokhoz, különböző - elsősorban gyerekeknek szóló - kiadványokhoz készítek illusztrációkat.
Inspiráló természeti környezetben, Hosszúhetényben élek.  

 

 

 

Tovább Ferling Szonja Galériájába >>>

 

Fűkő Béla: A fény ára

 

"Olyan nyilvánvaló gondolatokat szeretnék felmutatni, melyek a kollektív tudattalannak rejtett titkaira hívják fel a figyelmet, és elkísérik a szemlélőt akár egy életre. A folyamatos szemlélődés, az újból és újból való rácsodálkozás a létre, ihlette jelenlegi munkáimat. A tapintható, spirituális energiával rendelkező, meditációs objektum megfigyelése nagyon személyes tevékenység. Remélhetőleg, talán éppen ebből a személyes megmérettetésből kifolyólag, a szobrokba kódolt élményeim a pillanatnyi örömön túl a szemlélődés maradandó tárgyává válhatnak."

(Fűkő Béla)

 

Tovább Fűkő Béla Galériájába  >>>

 

Böszörményi István: Szerelmeskép

 

Ezen a héten Böszörményi István, Pécsett élő képzőművész munkáiból mutatunk be válogatást.

Kedvelt területei a szobrászat, az ábrázoló kisplasztika és a festészet. Festőként elsősorban a színek plaszticitásával foglalkozik. E folyamat kezdete a Keserü Ilona által kezdeményezett Színerő kurzusra tehető, mely azóta is rendszeres kiállításokkal mutatja be a pigmentekkel kapcsolatos kutatásokat. Ez volt a magyar festészettörténet talán legfontosabb kiállítás-sorozata. A kurzuson Böszörményi elindított egy alkotói magatartást, melyben gyönyörű modellek élettől való elszakadását ábrázolja olyan térben, melynek kiterjedését a felrakott színek alapján a kép nézőjének kell elképzelnie. Ahogyan egy ember igen sokféle helyzetben ábrázolható, úgy egyetlen emberi helyzet is sokféle imaginárius térben képzelhető el. Böszörményi a színek faktúrájával ehhez a térhez ad sejtést, így képei előtt sétálva az az arcok domborulatait és elképzelt tereit is mozgásban láthatjuk. S bár a folyamat kezdete meghatározható, a vége beláthatatlan: ugyan végesen meghatározható egy arc kiterjedése, ám végtelen tér vesz minket körül. Emiatt az alkotó lezárta a motivikus lehetőségeket egyetlen irreális motívumra: a szuicidra mint emberi tettre. Az öngyilkosság tematika a halállal való pozitív azonosulás allegóriája. Felfokozott pillanat, beteljesülő vágy. Böszörményi legtöbbször saját fotókról dolgozik. A háttérben lévő korábbi képek közt rögzülnek az újak, melyek nyomokban a festményeken is megjelenhetnek. Ily módon a néző akár kronológiai sorrendbe is állíthatja a műveket. A háttérben lebutítva megjelenített motívumok akár jobbak is lehetnek, letisztultabbak az eredeti ábránál. Ez a motívum azonban inkább egy fedőtevékenység. Az igazi tevékenység egy végtelen performance, melynek lényege a tér színnel való sejtetése, a dimenzionális gondolkodás fejlesztése.

 

Tovább Böszörményi István Galériájába >>>

 


Géczi János Fotó: Székelyhidi Zsolt

 

 

Ezen a héten ismét Székelyhidi Zsolt íróportréiből mutatunk be 6 fotográfiát. 

 

Tovább a Galériába >>>

 

 

 

Papp Ákos: Nyárindító 5. 

 

Ezen a héten Papp Ákos nyári hangulatú képeiből mutatunk be válogatást. 

 

 

Tovább a Galériába >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal