VideóMénes Attila videója Keresés a honlapon: |
THE DEAD WEB – újmédia és a kurátori gyakorlat (Szegedy-Maszák Zsuzsanna)Beszélgetés Nathalie Bachanddal* | 1. rész Szegedy-Maszák Zsuzsanna: A Ludwig Múzeumban tartott előadásod1 azzal az állítással kezdted, hogy erősödik a médiaművészet jelenléte a művészeti világban. Pontosítanád ezt? Véleményed szerint erősebb a médiaművészet jelenléte az egyéb műfajok mellett az olyan nagyszabású kiállításokon is, mint a különféle biennálék, vagy inkább a kifejezetten médiaművészeti fesztiválok és kiállítások válnak egyre inkább jellemzővé? The Dead Web – The End2 (A halott háló – A vég) című legújabb projekted a hagyományos és az újmédia együttélésének tematikáját veszi górcső alá. Szerinted melyik verzió szolgálja jobban a médiaművészet érdekeit – ha külön platformja van, vagy ha beágyazódik? Nathalie Bachand: Szerintem mindkettőre szükség van: kiegészítik egymást, és más-más közönséget szólítanak meg, amit nagyon fontosnak tartok. A médiaművészet a megjelenésétől fogva, éveken át a kortárs művészeti közeggel párhuzamosan fejlődött, és bizonyos művek nagyobb hivatalos nyilvánosságot kaptak – ilyenek voltak Nam June Paik3 munkái, hogy az egyik legkézenfekvőbb példát említsem. Tovább a balkon.art cikkére >>>
Megjelent: 2020-02-04 06:00:00
![]() |