Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Francia "Impressziók" Londonban (Kári Viktória )

A londoni National Gallery említése óhatatlanul is a mozgóképet juttatja eszembe, mivel először  mozivásznon vehettem szemügyre az épületet,  a St. Trinians-nem apácazárda című filmben (r.: Oliver ParkerBarnaby Thompson, 2007).  A vígjáték a brit (pop)kultúra remek paródiája, a történet pedig egy képrablás köré szerveződik: a St. Trinians nevű, „sajátos hangulatú intézmény” diáklányai sajátos módon kívánnak pénzt szerezni csődbe jutott iskolájuk megmentésére: ellopják a National Galleryben kiállított Leány gyöngy fülbevalóval című Vermeer-képet. (A cselekmény fordulatairól ezúttal csak ennyit – ha még nem tették, nézzék meg a filmet, amely nem csupán Mr. Darcy rajongóinak ajánlott!)

Talán nem is tűnik megalapozatlannak a filmes párhuzam, hiszen az a műalkotást, a képet elsősorban vagyontárgyként, a haszonszerzés eszközeként mutatja meg. Ez a felfogás nem is áll olyan távol a National Gallery új időszaki kiállításának világától. A „Courtauld Impressionists: From Manet to Cézanne” című tárlat ugyanis azt a korszakot tárja elénk, amelyben a kép (a mai értelemben véve) kereskedelmi rangra emelkedett.

Tovább az avorospostakocsi.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2019-01-30 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.