Videó


Újdonságaink




Keresés a honlapon:




Partnereink:

KUK (kuk.hu)

 

Magvető (kiadok.lira.hu)

 

DOSZ (www.dosz.hu)

 

Túl sznob a fesztiválszcéna ahhoz, hogy egy ilyen filmet ki merjenek hagyni – Unsane (Árva Márton)

Soderbergh terápiára küldi nézőit. Aki viszont egy kicsit is összezavarodik, némi balszerencsével már veheti is az elmegyógyintézet felé az irányt.
 
Steven Soderbergh két egymást követő filmje között is hajlamos követhetetlen alakváltásokra. A lassan harminc évet felölelő pályáján „krónikus megújulási vágy” rajzolódik ki, amiről Pápai Zsolt publikált részletes diagnózist a Korszakalkotók című kötetben. Az elemzésből nemcsak az derül ki, hogy a sokoldalú filmkészítő egy-egy nagyobb költségvetésű, hagyományosabb vonalvezetésű darabja után rendszerint olcsóbb és kísérletezőbb filmekkel vezeti le az energiáit, hanem az is, hogy „heveny bujkáláskényszer fűti őt”, vagyis „az intézményrendszert, a műfajokat, sőt a stílust is rejtőzködésre használja”. Mindezek fényében nem is az az igazán különös, hogy a Trump-éra Ocean’s Elevenjeként nézhető Logan Lucky – A tuti balhé után Soderbergh most egy iPhone-nal forgatott pszichothrillerrel jelentkezik. Inkább az a furcsa, hogy ennyit kellett várni a szerző első elmegyógyintézetben játszódó filmjére.
 
Tovább a prizma.hu cikkére >>>
  
  
 

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.