Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Bogdán elrejtette a Genezisben a remény félénk csíráit is – Merész magyar film a Berlinalén (Árva Márton)

A Genezis egy érzékeny téma szélsőséges feldolgozása.
 
A Berlinale Panorama programjában bemutatkozó Genezis legjellemzőbb képi megoldása, hogy erős ellenfénybe helyezi a szereplőket, legyen szó az éjjeli járőrkocsi fényszórója előtt sétáló kissrácról, a fáradt napsütésben íjászó tinilányról vagy a tárgyalóterem reflektorfényébe kilépő ügyvédnőről. Ez a vizuális metafora lényegre törően jelzi a hősök konfliktusát közvetlen környezetükkel, és érezteti az ellenük dolgozó túlerő hatalmát is. De ugyanez sajnos legalább ilyen találóan megragadja azt is, hogy a vakító fénybe vesző háttér és a sötétbe bukó alakok mennyire elveszítik azokat a fontos árnyalatokat, melyeket egy kevésbé szélsőséges fogalmazásmód láthatóvá tehetett volna.
 
  
  

Megjelent: 2018-02-20 06:57:27

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.