Videó

Vállalkozásuk az élet – Szávai Géza és Szávai Ilona 

Az Erdély TV videója




Keresés a honlapon:


Kódképek – Digitális grafika, digitális festészet és határaik (Láng Eszter)

Csízy László kiállítása a Magyar Elektrográfiai Társaság Bölcső utcai kiállítótermében vizuális nyelvezetének sokszínűségével ragadja meg a szemlélőt: mind a fegyelmezett struktúra, mind a színárnyalatok változatossága és harmóniája egy érzékeny, ám tudatosan építkező művészegyéniség karakterjegyeként értelmezhető. Az évtizedek óta digitális eszközöket használó képzőművész képei a a jelenség mögötti tartalmat tükrözi: a szerkezetben, méghozzá a konstruált szerkezetben megmutatkozó kicsiny világokat, azok bonyolultságát, rétegződöttségét, összefüggéseit, a felbontás nagyságának megfelelően változó sajátosságait. Valahogy úgy, mintha a felvilágosodás kori filozófiában tárgyalt végtelen nagy és végtelen kicsi fogalma testesülne meg azáltal, hogy a művész önhatalmúlag kiragad abból egy szakaszt, ami mentén túlmehetünk magunk is a kép széle felé haladva s túlterjeszkedve rajta, vagy éppen fordítva, a szélektől befelé, a jelenségek belsejébe, a kicsinyke kis részektől a még kisebbek felé mozdulva el. A kiállítás a legutóbbi néhány év munkáiból ad válogatást, de néhány harminc évvel korábbi alkotást is bemutat, ezáltal avatva be abba a folyamatba, amely a legkorábbi, EMG 666 kalkulátor, lyukszalag, asztali plotter, írógép segítségével készült pont- és vonalrendszereket felépítő grafikáktól (Arányok átalakulása, Idegen erő) a mai, számítógépeken futtatott programokkal létrehozott, minuciózusan megszerkesztett, kidolgozott, részletekre bontott és azokat egységbe foglaló műalkotásokig (A fény születése, Gyertyaláng).

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2017-09-16 05:00:48

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.