Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Latens tolerancia – Gondolatok Kelle Antal ArtFormer kiállításáról (Molnár Eszter)

Még mielőtt arra gondolhatna bárki, hogy a Latens tolerancia egy aktuális problémákra – mint például a migráció vagy a kisebbségek kérdésköreire – reflektáló kiállítás volna, mindenkit ki kell ábrándítanom. Kelle Antal ArtFormer abban az értelemben nem „kortárs” művész, hogy nem szeret provokálni, másrészt elkerüli a zsigeri kommunikációt és a húsba vágóan aktuális médiatémákat. Okkal. Ahhoz, hogy egy életmű valóban időtálló legyen, türelemre van szükség, és arra a fajta megfontoltságra, ami képes a pillanatnyin felülemelkedni. Szükség van továbbá egy egyetemes és kortalan vizuális nyelvre is. Kelle Antal ArtFormer rendelkezik ezzel a nyelvvel. Ilyen nyelvet beszéltek a Bauhaus művészei, Moholy-Nagy László vagy éppen Nikolas Schöffer, távolabbról M. C. Escher, Victor Vasarely, akik Kelle Antal ArtFormerhez elsősorban a formaépítkezés tekintetében állnak közel, míg lelki beállítottsága a tanításra, a humánum művészetben való kiteljesítésére törekvő Paul Klee-hez vagy a transzcendens elvonatkoztatások nagymesteréhez, Malevicshez közelíti egyéniségét.

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2016-12-20 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.