Újra Gubis Mihályról (Emlékkiállítás a képzőművész halálának tízedik évfordulóján)
Lóska Lajos ekképpen fogalmaz az 1992-es Oriens fesztiválon bemutatkozó békéscsabai alkotókkal kapcsolatban: „…úgy tűnik, hogy az esztétizáló-intellektuális performance-szal szemben (…) a békéscsabaiak sokkal agresszívebbek, provokatívabbak, mint az előző évtizedben készültek. Mondandójuk is más, inkább nihilt és tanácstalanságot sugalló, amit egyfajta agresszivitással kompenzálnak a művészek. Ezek a performance-ok zaklatottabbak és látványosabbak, az emberi jellemnek a dionüszoszi oldalát emelik ki. A bemutatón résztvevő alkotók tiltakoznak, ha tevékenységüket esztétikusnak nevezik. Számukra az esztétikus, és ez a magatartás az újfestészet iránti ellenszenvüket is bizonyítja, a megvásárolhatót jelenti. Ők pedig nem akarnak eladhatókká, manipulálhatókká válni.”
Tovább a barkaonline.hu cikkére >>>
Megjelent: 2016-06-25 05:00:00
Ez a Mű a
Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.