Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


A Van és a Nincs − Majoros Áron (Rónai Balázs Zoltán)

Infulence 2021.  Fotó: Majoros Áron

Hiány és kitöltött tér, a van és a nincs, a masszív és a légies fogalmainak szembenállása vagy éppen konstellációja jellemzik Majoros Áron elegáns, a transzcendensben gyökerező szobrait. 

A többek között Finta-, Ezüstgerely- és Prima Junior-díjas Majoros Áron negyvenéves: kiforrott, önálló stílusú, a saját, alaposan végiggondolt alkotói útját járó művész. Szobrai egyik igen fontos tulajdonságát rögtön a legelején érdemesnek tartom kiemelni.
A majd említendő további kettősségeken vagy együttállásokon kívül, és azokat megelőzően azt a − napjainkban, az igencsak elvont kiállítótéri és szájbarágós köztéri zsánerszobrok idején különösen aktuális − jellegüket, hogy a bennük rejlő gondolati, sőt spirituális mélység és árnyaltság mellett, vagy annak ellenére is, könnyen befogadhatók. Úgy hiszem, lévén úgy magam, mint embertársaim túlnyomó többsége is a befogadók, vagyis az „egyszerű nézők” táborába tartozunk, és viszonylag kevesebb köztünk a művészettörténész vagy szobrász, ez a tulajdonság nem elhanyagolható.

Tovább az orszagut.com cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2023-01-01 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.