Videó

A tegnap.ma videója




Keresés a honlapon:


„A vonósok nekem „no-go” terület” – Beszélgetés Unsuk Chin zeneszerzővel (Kondor Kata)

 
Unsuk Chin (fotó/forrás: Hrotkó Bálint / Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány)

 

Az Eötvös Péter Kortárs Zenei Alapítvány fiatal karmesterek és zeneszerzők számára szervezett mesterkurzusának idén ősszel Unsuk Chin a vendégprofesszora. A koreai származású komponista hét közben az ifjú művészekkel dolgozik, október 8-án, a kurzus zárókoncertjén pedig két darabját is hallhatja a közönség.

Unsuk Chin dél-koreai zeneszerző 1961-ben született Szöulban. Már kisgyerekként elbűvölte a zongora, saját bevallása szerint erős fizikai kötődést érzett a hangszer iránt. Családja helyzete azonban nem tette lehetővé a rendszeres zeneórákat, így sokáig autodidakta módon tanult zongorázni. Tanulmányait később a Szöuli Egyetemen folytatta, 1985-ben pedig elnyert egy ösztöndíjat, aminek köszönhetően Berlinben Ligeti Györgynél tanulhatott. Bevallása szerint a zeneszerzővel való közös munka akkora sokkot jelentett számára, hogy három évig nem komponált. A nyolcvanas évek végén az elektronikus zenével kezdett foglalkozni, azóta azonban számos más stílus és hatás is megjelent alkotásaiban. Versenyművet komponált shengre, egy tipikus ázsiai hangszerre, Alice Csodaországban című operáját pedig a Bajor Állami Operaház mutatta be. Unsuk Chin műveit a világ számos nagy zenekar műsorra tűzte, így a Berlini, a New York-i és a Londoni Filharmonikusok.

Milyen érzés figyelnie, amint a kurzus során fiatal karmesterek dolgoznak a művein?

Nagyon érdekes, mivel nem szoktam részt venni a darabjaim próbáin. Teljesen új helyzet a számomra látni, hogy a különböző karmesterek mennyire másként nyúlnak a darabhoz, mivel másfajta képességekkel és zeneiséggel rendelkeznek.

Tovább a fidelio.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2022-10-14 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.