Videó

Timor Shah videója




Keresés a honlapon:


Mert ez az ő kókuszgolyója – Kérész Művek 70. – Robotpilóták gyermekkora (Szoboszlai Annamária)

 

Azért jár az ember az Artusba, hogy jó kérdéseket tegyenek fel neki. De kérdezni nem könnyű…

Megszokhattuk, hogy a Kérész Művek epizódjai mindenkor a kísérletezés termékei. Beülünk az Artus „kocsmájába”, bor, ropi rövid társaságában mosolygunk az ismerősökre, az ismeretleneket az ideiglenesen egy nyájhoz tartozás érzésével, kíváncsi érdeklődéssel méregetjük, majd megnézzük a legújabb, talányos, egy nap alatt összeállított tan-performanszt, amelynek ezúttal állandó szereplője – többek közt – egy pávián.

A majmot értelmezhetnénk mint szimbólumot, vagy mint az ember görbe tükörképét, de valószínűbb, hogy a bizarr, majom maszkos alak elsődleges funkciója az epizódok furfangos egymáshoz kapcsolása. Nem ő az egyetlen „kötőelem”. Goda Gábor kiérlelt egy olyan „színházi kohéziós módszert”, mellyel szinte bármilyen jelenetet képes belevegyíteni a Kérész egy darabjába anélkül, hogy nagyon kilógna az est egészéből. Nem azt állítom, hogy a résztvevő művészek ötleteiből születő képek/jelenetek esetlegesek (mert nem azok, még ha olykor nagyon is lazának tűnik a kapcsolódásuk a fő témához), de ha egy darabban – témától függetlenül – halmozottan tűnnek föl olyan jelek, szimbólumok, mint a kenyérkészítés, a hal, a lovag, a bor és a kehely motívuma (szinte már grál-vár lesz az Artusból), a terített asztal, akkor nehéz nem a kereszténységre asszociálni.

Tovább a tanckritika.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2022-04-09 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.