Videó

Timor Shah videója




Keresés a honlapon:


Kígyóként gyűrűző bűntudat – Maggie Gyllenhaal: Az elveszett lány (Kenderesy Anna)

 

Első rendezésében Maggie Gyllenhaal az utóbbi években világhírűvé vált, Elena Ferrante álnéven publikáló olasz szerző regényét dolgozta fel. A forgatókönyvet is jegyző rendező egy kellemetlen főszereplő lélekrajzán keresztül világítja meg az önfeláldozó anya toposzának árnyoldalait, tükröt tartva az ideálhoz ragaszkodó és az attól való eltérést mély megvetéssel büntető társadalom számára.

Annak ellenére, hogy a tökéletes anya eszményképe már egy ideje a hollywoodi filmgyártás közegében is elkezdett felrepedezni, nagyon kevés olyan történet született, amely nem próbál meg glóriát vonni a gyereket nevelő nő karaktere köré. Az utóbbi években több film és sorozat állította középpontba a mindennapok végeláthatatlan teendőivel, a hálátlan gyerekek és a társadalom elvárásaival kínlódó, örökös kialvatlanságban szenvedő anya alakját, aki türelmével, kitartásával vagy humorával mégis példát mutat és szerethetővé válik. A hibái ellenére, vagy éppen azok megléte miatt azonosulható szülő karakterének mintaképével szemben Maggie Gyllenhaal rendezésében nem törekszik főszereplője kedvelhetővé tételére, aki környezetére adott furcsa és időnként ellenséges reakciói, valamint ambivalens szülői viselkedése miatt nemcsak érthetetlenné, hanem időnként nagyon nehezen elviselhetővé is válik a cselekmény során.

Tovább a prae.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2022-03-20 14:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.