Videó

Timor Shah videója




Keresés a honlapon:


A nehéz könnyűműfaj – Az ezred lánya/Erkel Színház (Lénárt Gábor)

 
Fotó: Ligeti Edina

Az Operaház zenekarát és énekkarát Fabrizio Maria Carminati vendégkarmester több évtizedes nemzetközi tapasztalata tartja kézben. Tempótlanság csak a prózai játékot zavarja meg, ami azért sem szerencsés, mert Donizetti francia vígoperák stílusában megírt műve a prózai dialógusokban is megkívánná a megfelelő ritmust.

Félháznyi sikert arat Donizetti nemrég bemutatott vígoperája, Az ezred lánya az Erkel Színház színpadán. 114 évvel a darab utolsó hazai premierje után Polgár Csaba bemutatkozó rendezésében látható a francia nyelvre írt opera-comique, amely azért is izgalmas vállalkozás, mert a műfajra jellemzően prózai dialógusok tarkítják a zenei anyagot. Az erre a produkcióra átdolgozott párbeszédeket a stand-up comedykből is ismert Kovács András Péter látta el poénokkal és időnként humorosan terpeszkedő laktanya szakzsargonnal.  A darab ugyanis arról szól, hogy Marie, a fiatal markotányosnő egy tüzérezredben él. A katonák annak idején sorsára hagyott újszülöttként találtak rá és felnevelték. Ez az önmagában is sikamlós alaphelyzet egy váratlan ugrásokkal megírt dramaturgiával bontakozik ki, amely épp csak annyira ad teret a fordulatoknak, hogy a történet a legkönnyedebb vígjátéki szabályok szerint humoros maradhasson.

Tovább az art7.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2022-02-22 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.