Videó

A Deák Erika Galéria videója




Keresés a honlapon:


Szonett az elfajzott anyákról – Maggie Gyllenhaal: The Lost Daughter / Az elveszett lány (Fazekas Lehel)

 

Elena Ferrante könyvének netflixes adaptációja, Az elveszett lány csendesen feszült, visszafogottan erotikus, nem ítélkező, de nem is együttérző – figyelmet követel, hogy míg mások történeteit szemléljük, magunkat is észrevegyük.

Maggie Gyllenhaal rendezői debütálása egymást tükröző anyák vergődéséről szól, mert a gyermekvállalás nem természetes következménye a kiteljesedés. Az anyaság fojtogató morális kérdéseit igyekszik megragadni, nem az erkölcsi megváltás derűs meséje: a saját magát újrafelfedező anya rendezetlen múltjával kerül szembe. A görögországi kisvárosban vakációzó középkorú irodalomprofesszor és fordító Leda (Olivia Colman) élete nyugvópontra jut, lányai felnőttek, végre figyelhet magára. Ám a nyitójelenetben a partra szédelgő nőt látjuk, hasán véres sebbel, aki a vízhez érve összeesik a sötét éjszakában. A film elindít tehát egy feszültségkeltő narratív szálat, ahol a thriller lehetőségei folyamatosan jelen vannak, de ezeket szándékosan nem használja ki, csak felvillantja, mintha a fenyegető történet csupán arra szolgálna, hogy összefogja a különböző benyomásokat.

Tovább a filmtett.ro cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2022-02-02 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.