VideóA PécsTV videója Keresés a honlapon: |
Csillag, szalma, coca-cola (Balázs Kata)Pinczehelyi Sándor 80-as években készült tárgyegyüttesei feltárják az életmű belső összefüggéseit, továbbá az évtized magyar művészetét és politikatörténetét is új megvilágításba helyezik. Pinczehelyi Sándor 1988-ban Bukta Imrével és Samu Gézával állított ki a Velencei Biennálé magyar pavilonjában. Néray Katalin, a Műcsarnok akkori igazgatójának és a Biennálé nemzeti biztosának kurátori koncepciója szerint Pinczehelyi a „városi folklórt” képviselte a kiállítók hármasában. Pinczehelyi művei a késő szocializmus magyar (és elsősorban vidéki) valóságára reflektáló, sajátosan hazai művészet megragadásának egyik lehetséges irányát demonstrálták a nemzetközi közönség számára, Samu archaikus motívumokból, népművészetből kiinduló alkotásai és Bukta Imre az eltűnő paraszti világot megragadó, ironikus hangvételű művei mellett. A humorral teli, önreflexív hangvételen túl az installációs jelleg is meghatározta a pavilon képét, a 80-as éveket megjelenítő festészet mellett a téralakítással foglalkozó műfajok folyamatos, egyenrangú jelenlétét is egyértelművé téve. Tovább az orszagut.com cikkére >>>
Megjelent: 2020-11-12 06:00:00
|