Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Apa-gyerek, férj-feleség, testvérek.
Néhány ilyen kapcsolatot mutat be a legújabb Könyves Magazin.
A Libri családhoz tartozó kiadvány főszerkesztője Valuska László.
Ki más készítette volna a fotókat, mint a testvére, Valuska Gábor.
Átok vagy szerencse, ha egy embernek a felmenői között író, költő van?
Belőle is az lesz, s ha az, hozzá fogják-e hasonlítani?
Erre a kérdésre először akkor gondoltam, amikor Péterfy Gergelyt megismertem.

Tovább a vagy.hu cikkére >>>

 

Vasárnap ért véget az MKE diplomakiállítása a P60-ban. A ki-és bevándorlásról, a migrációról. Épp a legjobbkor valósult meg. Csak videók, dokumentumok. Alaposan végignéztük a terjedelmes anyagot.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

„Minden regény” – mondja egy helyütt Szávai Géza, André Breton „Tout est art” valamikori kijelentését parafrazeálva. Olvasom Bene Zoltán újabb könyvét, novelláskötetét, Kurta élet a címe, kétszáznyolcvanegynéhány oldalon szövi a mese szálát, s igazolva látom Szávai kijelentését: valóban, Bene történeteiből három regény is kitelne, nem véletlenül került a főcím alá a Három novellafüzér megjelölés.

Tovább a barkaonline.hu cikkére >>>

 

2015. június 10-én Világháború, világforradalom, világbéke? címmel tartott konferenciát az ELTE BTK Történelemtudományok Doktori Iskolája az ELTE BTK Kari tanácstermében.

Tovább a kultura-es-kritika.blog.hu cikkére >>>

 

Gyermeki test, megfeszített pózban, mondhatni: patetikusan és poétikusan. A Megfeszítettet idéző, megmerevedő corpus, sajátos felmutatásban. Mintha zuhanás pillanatában dermedt volna erre a szintre. Jelenése az ég – és a néző felé tart tükröt, melyben egy felhő-arcú bohóc ábrázata foszlik szerte, ott, ahol a felismerés és az agónia ütközése zajlik, a fönt-lent és a kívül-belül határmezsgyéjén, egy köztes lét-állapotban…

Tovább az ujmuveszetfolyoirat.hu cikkére >>>

 

Hét verseskönyv után fordultál a próza felé, s előbb napvilágot látott a Lerepül a hülye fejetek, most pedig Nem boci! címmel adtad közre új köteted. Milyen késztetések mozdítottak el a próza irányába?

A próza mindig is jelen volt, csak nem rendeztem rögtön kötetbe, nem úgy alakítottam, hogy könyv legyen belőle. Prózát írtam a blogomra, kisprózáim jelentek meg különböző lapokban már a kétezres évek elejétől. Számomra a vers az elsődleges megszólalási forma. Ha úgy alakul az életem, hogy több prózakötetem lesz, mint verses, akkor is költőnek vallom majd magam.

Tovább a barkaonline.hu cikkére >>>

 

A záró jelenetben a főszereplő lányt és fiút vállukon vivő táncosok nagyszabású, monumentális képben szív alakú térformában egyesültek. Mit lehet mást kívánni, mint hogy ez az egyesülés legyen megtermékenyítő, és hozzon szerencsét a táncosok pályáján.

Tovább a tanckritika.hu cikkére >>>

 

„Úgy éreztem, hogy a festészet egy buborék, ami kipukkad” – mondja Soós Nóra a Faur Galériában a Bartók Béla úton, amikor az Időbuborék II. című képéről mesél.

Tovább az index.hu cikkére >>>

 

Jóval kisebb hírveréssel került ki a Magvetőtől Potozky László könyve, mint mondjuk Babiczky Tibor Magas tengere vagy Totth Benedek Holtverseny c. regénye, mégis valahol egy kalap alá venném őket. Időben is közel állnak egymáshoz, és a szövegek nyerssége és hangulata között is van némi párhuzam; az atmoszférájuk, amit nehéz lenne szépíteni: lehúz. Ezzel persze a világon semmi gond nincs, alapjáraton pont az ilyet szeretem.

Tovább a nowmagazin.hu cikkére >>>

 

Ez a kérdés hallatszott újra és újra a színpadon a Somnakaj című etno musical alatt. A közönség pedig kacagott és kacagott, a nézők alig tudtak a széken megmaradni, úgy járt a lábuk a ritmusra. A táncosok kitáncolták a lelküket, az énekesek pedig kiénekeltek magukból minden örömöt és bánatot. A XV. POSZT egyik ínyencségén, a Somnakajon mi is ott voltunk.

Tovább a kultura.hu cikkére >>>

 

A tavaly nyolcvanöt éves korában elhunyt Lantos Ferenc Kossuth-díjas festőművész, grafikus és művészetpedagógus 2013-ban megnyílt pécsi állandó kiállításának anyagát öleli fel az a kötet, amelyet június 12-én mutattak be a baranyai megyeszékhelyen.

Tovább a kultura.hu cikkére >>>

 

A Makói Medáliák-díjat három női költő kapta meg a tíz év alatt. Deres Kornélia, Haraszti Ágnes és Szőcs Petra.

Tovább a tiszatajonline.hu cikkére >>>

 

Magyarországon egyedülálló koncertre készülnek a budapesti Hősök terén június 18-án 19 órakor, Fischer Iván karmester és a Budapesti Fesztiválzenekar muzsikusai.

Tovább a kulturpart.hu cikkére >>>

 

Miközben apukája ajtót nyit, kedvesen üdvözöl, és mutatja a lakásban az utat. Pontosan tudja, hogy hozzá jöttünk, hogy rá vagyunk kíváncsiak; csak hatéves, de festményeit máris a Louvre-ban állítják ki. Nagy dolog ez, talán ő is sejti, ám mielőtt túl komolyra vennénk a figurát, a kislány gyermeki vidámsággal, bohóckodással feledteti látogatásunk igazi fókuszát.

Tovább a magyarnarancs.hu cikkére >>>

 

Van egy határ, ahol a keleti és a hazai kultúra találkozik, ahol ugyanazt a mesét egyszerre érezzük japánnak és magyarnak, ahol egy pusztán élő, állatokat gyógyító juhászfiú találkozhat egy messzi földről érkező kimonós lánnyal. Ezt a határt veszi célba Szabó T. Anna regénye is, amelyben egymástól távoli motívumok és szereplők lesznek társak, hogy együtt fedezzék fel a természetben működő varázslatot – az időjárás és az évszakok változását, a szerelmet és a halált.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

 

Véget ért a 15. Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT), a Nemzeti Színház Isten ostora című produkciója lett a legjobb előadás, rendezője, Vidnyánszky Attila érdemelte ki a legjobb rendezésért járó díjat. Páva Zsolt, a vendéglátó város polgármestere a tíznapos esemény szombati díjkiosztó gálaestjén azt ígérte: a fesztivált a jövőben is megrendezik Pécsen.

Tovább az mno.hu cikkére >>>

 

A Summer Exhibition legalább annyira társadalmi, mint művészeti esemény. Megmondjuk, miért!

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

A csütörtök esti előadás végén, mikor a nézők tapsolni kezdtek volna, Gombos Dániel színész megkérte őket, hogy vegyenek részt egy interaktív játékban, melyet Szerbiában is játszani szoktak az előadás után, csak ott olyan mondatokkal, melyek már megtörtént eseményeket írnak le. Pécsett a jövőre vonatkozó utópisztikus felvetések hangzottak el. A játékban az előadás szereplői közül páran nem vettek részt, ők kivonultak a színpadról. A játék lényege az volt, hogy a nézők akkor hagyják el a nézőteret, ha olyan kijelentést hallanak, amelynek valós bekövetkeztekor elhagynák Magyarországot.

Tovább a valasz.hu cikkére >>>

 

Idén Kucsov Borisz vehette át a Színházi Dramaturgok Céhétől a Pécsi Országos Színházi Találkozó ideje alatt rendezett Kortárs Magyar Dráma Nyílt Fórumán a Vilmos-díjat. A nyertes darab címe A bánsági szamuráj.

Tovább az origo.hu cikkére >>>

 

Az egykori társasjáték adaptációját a kortárs művészet viszonyaira Gazdálkodj OFF-osan! címmel készítette el néhány fiatal alkotó. A játék a megélhetésről, az érvényesülésről szól. Elmondják, hogyan!

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal