Videó

A tegnap.ma videója




Keresés a honlapon:


Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Knyihár Amarilla: Összegzés, 2002. 

 Ezen a héten Knyihár Amarilla fetsményeiből mutatunk be válogatást. A szerző az alábbi gondolatokkal ajánlja munkáit olvasóink figyelmébe: 

"Munkáim központi témája az átlátszó sík és a tükröződő felületek által megtöbbszöröződő látvány térbeli viszonyai és ezzel összhangban a kép síkja és a kép tere közötti differencia és egységének megteremtése áll. A képsíkot transzparens képsíkként értelmezem, mindezt a „gondolati tér”,  „kibővített tér” megalkotása érdekében. A transzparenciát és a tükröződéseket két tér elválasztó, vagy összekötő elemként alkalmazom. Festményeim a látható és a nem látható, a valóság és az illúzió, a realitás, és az irrealitás, az ösztön és az értelem fogalmi ellentétpárjainak vizuális megfogalmazásai, kettősségük és ambivalenciájuk, összeegyeztetései. Kettős a legtöbb emberi és természeti dolog, de ezeket nem elemeire szétbontva, hanem összegezve, egységként értelmezem, illetve viszonyítom."

Tovább Knyihár Amarilla Galériájába  >>>

 

Rudolf Csilla: Szociofotók 1.

Ezen a héten Rudolf Csilla szociofotóiból mutatunk be válogatást. A képeket a szerző saját gondolataival ajánljuk olvasóink figyelmébe.

 

 

Gergely Ferdinánd: Tűz és víz

 

A művész az alábbi gondolatokkal mutatkozik be: 

"A nevem Gergely Ferdinánd. Már kisgyerek korom óta szeretek rajzolni, festeni és gitározni. Először építésznek tanultam majd később elvégeztem a kőszobrász-díszítőszobrász iskolát. Sokáig ebben dolgoztam és közben több zenekarban is voltam zeneszerző és szólógitáros. A fotózás még friss dolog az életemben, de egyre jobban kezdem megszeretni. Szerencsére jó mesterre találtam Eifert János fotóművész személyében, aki igen inspirálólag hat rám."

 

Tovább Gergely Ferdinánd Galériájába >>>

 


Nádasdy Ádám (Fotó: Székelyhidi Zsolt)

Lapszámunkba ismét Székelyhidi Zsolt íróportréiból válogattunk.

Tovább a Galériába >>>

 

Vata Enikő: Barlangrajz, nemez

 

Ezen a héten Vata Enikő textilművész munkáiból mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Vata Enikő Galériájába >>>

 

Mo Schreck: Kitekintés 1. 

 

Ezen a héten Mo Schreck Kínában készült fotóiból mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Mo Schreck Galériájába >>>

 

Mácsai Ferenc: Határtalan korlátaim 5. 

 

Ezen a héten Mácsai Ferenc fotóművész alkotásaiból mutatunk be válogatást. 

A szerző a következő gondolatokkal ajánlja munkáit olvasóink figyelmébe: 

"1976 -ban vettem az első fényképezőgépem. Eleinte csak a fotózás technikája érdekelt, később azonban egyre inkább tudatosult bennem, hogy a fényképekkel hangulatokat, gondolatokat is kifejezhetek. A digitális technológia terjedésével teljesen átalakult számomra a fotografálás folyamata. Ma már másféle szemmel, más megközelítésben dolgozom. Elsősorban motívumokat fényképezek, amiket később az eredeti közegükből kiragadva használok fel. A digitális képalkotó szoftvereket és a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket kihasználva ezeket a lecsupaszított részleteket saját képi gondolkodásmódomat, - látásmódomat - kifejező montázsok készítésére használom. Ezzel az alkotási folyamattal törekszem minimalista látásmódom csiszolni."

 

Tovább Mácsai Ferenc Galériájába >>>

 

Schreck Mo: Hongkong, Szint-tek 2. 

 

Ezen a héten Schreck Mo kínai és Hongkong-i fotóiból mutatunk be újabb válogatást. 

 

Tovább Schreck Mo Galériájába >>>

 

Mo Schreck: Piac, Hongkong

 

Ezen a héten Mo Schreck kínai és hongkongi fotóiból mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Mo Screck Galériájába >>>

 

Schreck Mo: Elbújva - Hongkong, 2006. 

 

A következő hetekben Schreck Mo fotóművész életének, fotóművészi tevékenységének egyes korszakaiból mutatunk be fotókat. Ezúttal a 2006-2019 közötti időszakban (Kína, Hongkong) készült képeiből láthatnak válogatást. 

 

 

 

 

Tovább Schreck Mo Galériájába >>>

 

 

 

Kiltau Kinga: Retro VI. 

 

Ezen a héten Kiltau Kinga ötvös- és festőművész képeiből mutatunk be válogatást. A szerző ezekkel a szavakkal ajánlja figyelmünkbe munkáit: 

 

"Soha nem gondoltam volna, hogy tanár leszek…De… A tanítás olyan, mint a színkeverés…. a festészet… a diákok, a színek –az iskola, a paletta… a kimeneteli végső szín ereje, tüzessége vagy finom árnyalata rajtunk múlik. Érdekes dolog a pedagógus és a tanuló esete…Hiszen mindkét fél csak annyit tehet, hogy magában bízik, miközben a másikra figyel… Mert elvileg szükségünk van a másikra, de gyakorlatilag csak azon múlik minden, hogy ki mennyire hisz magában. Olyan ez, mint a párkapcsolat. A téma örök vagy az örök téma? A nő. Nő fest nőről, önmagáról. Az asszonylétről, örömről, titokról, fájdalomról, vívódásról. Az íves, hullámzó formák, körök, sejtek mind a női lét attribútumai. A lágy, sokszor lazúros, transzparens felületeken a rés, a szakítás, a hasadék teremt feszültséget vagy nyugalmat, kiegyensúlyozottságot. A rétegek egymásra vagy egymásba épülése alapjelenség a munkákon. Rés, amin keresztül innen oda juthatunk, és onnan ide, amin keresztül Shakespeare szerelmes hősei a Szentivánéji álomban suttognak… Ezek a munkák, mint egy képeskönyv, mint egy napló, az érzelemvilágnak színes kottafüzetei, és egyben tükrök, az önmegismerés tükrei."

 

 

Tovább Kiltau Kinga Galériájába >>>

 

 

 

Szentgróti Dávid: Inicio 

 

Ezen a héten Szentgróti Dávid festőművész képeiből mutatunk be válogatást, a szerző ajánlásával: 

 

"Képeim olyan absztrakt festészeti alkotások, amelyek a festés aktusát, a kép rétegződését tárják fel. A különböző formai elemek, képalkotási stratégiák kölcsönhatásba kerülnek egymással, felülírják és átszabják egymást. Amit látunk egyszerre meghatározott és folyamatban lévő, alakuló. A takarás, lecsúszás és elmozdulás fókuszkeresésre sarkallja a nézőt. A mozgások széttartók és összezáródók, a képfelület olykor hullámzik, néha pedig geometrikus struktúrákba rendeződik. A vizuális élményeket követve a befogadónak kell az ellentmondó és gyakran elbizonytalanító hatások között a képbe hatolnia." 

 

 

Tovább Szentgróti Dávid Galériájába >>>

 

Böszörményi István: Alexandra 

 

 Böszörményi István  az alábbi sorokkal ajánja olvasóink figyelmébe legújabb képeit:

„Abban a hazában, hol aljas eszméktől indíttatva könyveket fóliáznak. Ahol egy náci némber úgy rúgatja ki a rezsim nagyágyúját a Magyar Nemzeti Múzeum éléről, hogy a lába sem éri a földet. Ahol a csőcselék cenzúrájára társadalmi igény van, ott az öncenzúra: kollaboráció. Nincs más lehetőség, el kell menni a falig. Föl kell tolni a maximumig a megbotránkoztatás potméterét, kikövetelve a megtorlást.

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe legújabb "problémás képeimet" a halálról és az életről. 

 

Tovább Böszörményi István Galériájába  >>>

 

 

Major Judit: Négyzetvirág

 

Ezen a héten Major Judit keramikusművész munkáiból mutatunk be válogatást. 

Tovább Major Judit Galériájába >>>

 

 

Papp Ákos: Tél 

 

Ezen a héten Papp Ákos téli hangulatú képeiből mutatunk be válogatást. 

 

Tovább Papp Ákos Galériájába >>>

 

Prell Norbert: Magyarország poszter

 

Szakmai pályafutásomat a 2000-ben kezdtem a Pécsi Művészeti Szakközépiskola diákjaként. A tervezőgrafikus mesterképzésemet a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika tanszék hallgatójaként végeztem. (2006-2012)
 
2010-ben az Erazmus ösztöndíj keretein belül, a Hamburgi Egyetem (HAW - Hamburg University of Applied Sciences) Művészeti Karán folytattam külföldön a tanulmányaimat, ahol megismerkedettem Jovica Veljović betűtervező művész jóvoltából a kalligráfiával és betűtervezéssel. A hamburgi tanulmányok hatására a diplomamunkám egy saját - és egyben az első betűtípusom tervezése lett.
Egyetemi éveimet követően javarészt arculatok tervezésével foglalkoztam, ezáltal számos hazai és külföldi ügyfelekkel ismerkedtem meg, valamint több felületen és kiállításon publikálhattam munkáimat. (LogoLounge 9-10-11-12, Page magazin, Magyar Formatervezési Díj, Magyar Logók)

2015 szeptemberétől a Pécsi Tudomány Egyetem Művészeti Kar tervezőgrafika szak mesteroktatójaként dolgozok. Oktatói tevékenységeim mellett fontosnak tartom a folyamatos szakmai aktivitást. Az ezt követő időszaktól tértem vissza a betűtervezéshez, aminek köszönhetően több kiállításon vehettem részt, valamint 2018 és 2019-ben két számomra fontosabb szakmai díjban részesültem. (2018. XXI. Tervezőgrafikai Biennále – „Retronaut” betűtípus, 2019. Magyar Formatervezési Díj – „Kariyon” betűtípus)
 
A betűtervezés számomra a vizuális kommunikáció, az ipari formatervezés és az autonóm művészet közös metszete. Projektem a betűk ezen lokális mivoltának kapcsolatát hivatott kutatni és eredményét vizualizálni.

 

Tovább Prell Norbert Galériájába >>>

 

Vesztl Miklós: Baktérítő

 

Vesztl Miklós vagyok. Pécsett születtem 1961-ben. Izgalmas dolog alkotni. Ennek okán  festészettel és grafikával is foglalkozom. Legfőként az ember érdekel, úgynevezett figurális beállítottságú vagyok. A festészeten belül az emberi alakok, arcok, sorsok érdekelnek leginkább. Azon túl imádok ritmusokat kelteni, ezért  szívesen térülök el a redukáltabb absztrakt elvonatkoztatás felé is. Művészeti suliba jártam fiatal koromban Pécsett, aztán később Pesten is. Tanáraim voltak: Farkas László szobrászművész, Engelsz József ötvösművész, Varga Patricia Minerva festőművész, Dittrich Renáta festőművész. Szeretek kísérletezni és kalandozni a stílusok és a technikák között.

 

A szerző honlapja: www.vemi.hu

 

Tovább Vesztl Miklós Galériájába >>>

 

 

 

 
 

Nyári Flóra: Macskalépcső

 

Pécsen születtem és nőttem fel, egészen pontosan a Tettyén, amely egy városrész a Mecsek oldalában. Megfogalmazódott bennem, hogy a Tettye erodálódó építkezési anyagai különös otthonosságérzetet és nyugalmat jelentenek számomra. Szobrászként is foglalkoztatni kezdett az otthon fogalma, ezért megfigyeltem és felhasználtam a közvetlen környezetemben megtalálható anyagokat, amelyek gyermekkorom óta körülvesznek. A legtöbb szobromhoz jellegzetes tettyei anyagokat használok, lehetőleg olyan elemeket is, amelyeket otthon találtam.  Sokszor megyek fel a házunk kátránypapíros lapos tetejére gondolkodni, ilyenkor általában Rozi, a macskám is követni szokott. A macskák számomra ugyanúgy a Tettyéhez tartoznak, mint maguk az épületek, és pont olyan jól érzik magukat ebben a kaotikus környezetben, ahogyan én. A macska mint szimbólum az én értelmezésemben az egy adott helyzettel való tökéletes azonosulást testesíti meg, egyben szorosan összekapcsolódik bennem az otthon és az önazonosság fogalmával is. Nemcsak az általánosságban jellemző individuális személyiségük miatt, hanem mert saját önazonosságomat is rajtuk keresztül tudom megfogalmazni. 

 

Tovább Nyári Flóra Galériájába >>> 

 

Kun Fruzsina: breath 

 

Elismert könyvillusztrátor és festőművész. Műalkotásain az ösztönök, a tudatalattiba száműzött tiltott vágyak és torz érzések törnek felszínre. Hitvallása szerint: amint szembesülünk saját elnyomott érzéseinkkel,  meg is szelídítjük őket, mint egy állatot, mely eddig élősködött rajtunk, ezután viszont szolgálatunkba áll majd. 

 

Tovább Kun Fruzsina Galériájába  >>>

 

Kincses Előd Gyula: Ceruzák körtánca technika

 

Transzmutáció című sorozatom a szobrászat eszközével fejezi ki a művészetem gondolatiságát. Ez a sorozat olyan fadarabokat ment át más alapanyagba- mészkőbe, márványba, acéltömbbe- ami már korhadásnak indult, „kikezdte" az élet. Ezen fadarabok pontos mását faragással, gravírozással, fogászati technológia felhasználásával viszem át más anyagokba. Szemmértékkel készítem a másolatokat, nem használok segédeszközként pontozót. Ez azért fontos, mert akárhány darab is készülne még, az nem lenne pontosan ugyanolyan, minta kiindulási darab volt. Mivel mindegyik különböző, ezért mindegyik egyedi példány. Ezt a folyamatot erősítve 3D nyomtatóval sokszorosítottam az eredeti darab szkennelt verzióját 3 példányban, amely a tömeggyártást szimbolizálja. Azt figyeltem meg, hogy amennyi idő alatt elkészítek egy szobrot, annyi idő alatt sokszorosát lehet ugyanarról a mintáról 3D nyomtatóval kinyomtatni. Ráadásul mindegyik egyforma, amely az eltárgyiasodás folyamatát jeleníti meg számunkra.

A szobrászati alkotómunka mellett a képalkotás is fontossá vált számomra. A képzőművészet területei között olyan átfedések, összefüggések fedezhetők fel, amelyek az adott műfaj sajátos eszközeivel új értelmezést, kifejezési formákat nyújthatnak az alkotás folyamatában. A képek témáinak meghatározásakor különös hangsúlyt fektetek azokra a problémákra, gondolatokra, amelyek foglalkoztatnak. Kezdetben a minimalizmus szellemében hoztam létre a műtárgyaimat, ma inkább a Hard-edge irányzat foglalkoztat. A képek legtöbbször a technikai kísérletezések színterei is. Az anyagok átalakulása, a színek megjelenései vagy elfedései új és izgalmas jelenségeket hoznak létre, amelyek a műben megjelenő gondolaiságot is hordozzák. A művészi kísérletezést tehát olyan technikai eljárások biztosítják, amelyek megismerése és alkalmazása új lehetőséget jelent a munkámban, a jelentés, az értelmezés megközelítése változatos utat kínál mind az alkotó, mind pedig a képeket szemlélők számára is.

 

Tovább Kincses Előd Gyula Galériájába >>>

 
Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal