VideóMénes Attila videója Keresés a honlapon: |
Nagy Zopán: Fotóelmélet
Fotóelmélet
I. A Létra árnyéka (emlékeim szerint): éppen fölszeletelte az udvarból le-nyíló romos kis borpince kitárt bejáratát (egy távoli faluban) Húsvét táján – s a pincébe igyekvő meztelen (kissé hájas) férfi testével együtt tette ezt s a fény-árnyék (és tér-mélység) állapota zaklatottá és különösen darabolttá fixálta tétovaságomban ama fotográfiát, melyet mégsem hívtam papírra (elő)… II. Elő mégsem hívtam: a Létrának ama árnyéka által fölosztott (és megbolygatott) tér-lehetőség képet, melyet akkor (Húsvét táján) nagyon lehetetlennek, rétegzett éber-álomnak véltem – s többször át is éltem, ott, a meztelen férfi segítségével… III. Papírra nem hív(hat)tam elő: az emlék-kertemben oly erőteljesen élő Létra bizonyos (túlon-túl is vibráló) árnyékát, amely Húsvét táján (szinte „szakrális” kontrasztokkal) szeletelte föl a kis borpince kő-bejáratának boltíves részleteit (a mögötte lenyúló sötét és hűs mélységbe is belekarcolva), a felszínen kiégett növényzetet, a néhány foknyira túlmutató ég-részletet… Ám főleg: a (kissé hájas), pödrött bajszú, fehér hajzatú, meztelen férfi jelenés-alakját, kinek arany-nyaklánc feszület csillant meg gyér mellkasán – s aki éppen (a mélyből visszanézve) két fok között vacillált…
Megjelent: 2016-10-27 07:00:30
![]() |