Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Lakner László árai mutatják a klasszikus kortársak felértékelődését

A globális művészeti piac nagy átalakuláson ment keresztül az elmúlt néhány évtizedben. Több hullámban lehettünk tanúi annak, hogy az antik és klasszikus műtárgyakról miként tolódik el a hangsúly a kortárs alkotások felé. Ez persze nem azt jelenti, hogy azok veszítettek volna az értékükből, sokkal inkább azt, hogy a gyűjtői generációváltás hatására a kortárs művek árai is közelíteni kezdtek a régi nagy mesterek szintjéhez. Itthon, ha késve is, de elindult ugyanez a folyamat. Tavaly új aukciós életműrekord született Lakner László, Nádler István és Keserü Ilona esetében is.

A nemzetközi színtéren a kortárs művek elismertsége és ezzel párhuzamosan piaci értékelése tágabb értelemben az 1960-as években, a pop art piaci sikerei környékén kezdődött, szűkebb értelemben pedig az 1990-es években, a londoni Young British Artist művészcsoport áttörésével, (nem utolsósorban azért, mert mögéjük állt Georges Saatchi, a neves reklámcég tulajdonosa, műgyűjtő, s történetükből látszik, mennyire képes befolyásolni egy mecénás gyűjtő a piacot). De a kortárs áttörés előszele már az 1980-as években is határozottan látszott. A műkereskedelmemben is léteznek divatok, a fiatalok felfedezése után elkezdtek visszanyúlni előző évtizedekbe, jöttek a hatvanas, majd a hetvenes és jelenleg a nyolcvanas évek, de a 60-70-es évek hullámra a kelet-európai neoavantgarde művészek is rá tudtak kerülni.

Tovább a mutargy.com cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2020-08-20 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.