Videó

A Deák Erika Galéria videója




Keresés a honlapon:


Barokk fantázia d-mollban – interjú Orr Máté festőművésszel (Ványa Zsófia)

A harmóniához az ellentétes minőségek adagolásának pontos arányai kellenek – Orr Máté pedig magabiztosan helyez képtereire egymáshoz nem illő figurákat, rendel egymás mellé valósághű és stilizált részleteket. A festőművésszel rétegzettségről, fantasztikumról, tehenekről és jógáról is beszélgettünk.

Kollázsként tevődnek egymásra az egyes rétegek a festményeiden : különböző korok, stílusok, életterek rétegei kerülnek egy képmezőre. Milyen fontosabb referenciapontokat jelölnél ki, melyek a képeid rendszeres szereplői?

Nekem maga a fúzió a legfontosabb. Az emberiség rengeteg információt halmozott fel eddig, és egyre többet hoz létre folyamatosan. Ennek a nagy része ma könnyebben elérhető, mint valaha. Teljesen természetes az, hogy az Instagram-feedünkön gyors egymásutánban követi egymást, mondjuk, egy freskó a Sixtus-kápolnából, egy kézkrémreklám, hírek egy országból, ahol sosem jártunk, és az, hogy a nagynéném mit főzött vacsorára. Különböző korok, tények és fikciók – mind egybeolvadnak. A tudományok és a művészetek egyre specifikusabb területekre koncentrálnak, egyre kevésbé létezik úgynevezett általános tudás, aminek mindenki a birtokában van. Az egymás mellé rendelés, ami jellemző a képeimre, sokkal jobban része a mai hétköznapi gondolkodásunknak, mint ahogy elsőre tűnik.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2020-06-15 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.