Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


THE DEAD WEB – újmédia és a kurátori gyakorlat (Szegedy-Maszák Zsuzsanna)

Beszélgetés Nathalie Bachanddal* | 1. rész

Szegedy-Maszák Zsuzsanna: A Ludwig Múzeumban tartott előadásod1 azzal az állítással kezdted, hogy erősödik a médiaművészet jelenléte a művészeti világban. Pontosítanád ezt? Véleményed szerint erősebb a médiaművészet jelenléte az egyéb műfajok mellett az olyan nagyszabású kiállításokon is, mint a különféle biennálék, vagy inkább a kifejezetten médiaművészeti fesztiválok és kiállítások válnak egyre inkább jellemzővé? The Dead Web – The End2 (A halott háló – A vég) című legújabb projekted a hagyományos és az újmédia együttélésének tematikáját veszi górcső alá. Szerinted melyik verzió szolgálja jobban a médiaművészet érdekeit – ha külön platformja van, vagy ha beágyazódik?

Nathalie Bachand: Szerintem mindkettőre szükség van: kiegészítik egymást, és más-más közönséget szólítanak meg, amit nagyon fontosnak tartok. A médiaművészet a megjelenésétől fogva, éveken át a kortárs művészeti közeggel párhuzamosan fejlődött, és bizonyos művek nagyobb hivatalos nyilvánosságot kaptak – ilyenek voltak Nam June Paik3 munkái, hogy az egyik legkézenfekvőbb példát említsem.

Tovább a balkon.art cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2020-02-04 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.