Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


„Miért kurva, aki fél egyedül?” – Tóth Barnabás: Akik maradtak (Papp Attila Zsolt)

Magyarország idei Oscar-nevezése nem holokausztdráma; hanem – amint az alapjául szolgáló irodalmi mű címe is előrejelzi – „lányregény” filmen.

Egyszerre meglepő és – pozitív értelemben – várakozást keltő döntés volt, hogy Tóth Barnabás Akik maradtak című alkotása képviseli Magyarországot a legjobb idegen nyelvű film Oscar-díjáért folyó versenyben. A rendező nem először mérettetik meg az amerikai filmakadémia előtt, Susotázs című kiváló kisjátékfilmje tavaly az Oscar rövidlistájára került, korábbi, szintén emlékezetes rövidfilmje, az Újratervezés pedig gyakorlatilag virálissá vált a közösségi médiában. Minden okunk megvan tehát megszavazni neki a bizalmat – de azt beláthatjuk, hogy tévéfilmet indítani a világ legvágyottabb filmes szobrocskájáért nem szokványos lépés. Márpedig az Akik maradtak nyilvánvalóan tévéfilmnek készült, még akkor is, ha – részben épp Oscar-diplomáciai okokból – moziforgalmazásba kerül; ami önmagában nem gond, hiszen, mint azt például a Szász–Köbli páros vagy Bergendy Péter munkái bizonyítják, a televíziós műfajban is remek dolgokat lehet letenni az asztalra. A kérdés csak az, nem túl bő-e a hollywoodi zakó egy csendes, lírai hangvételű tévés kamaradrámának – de ez nyilván külsődleges tényező, amelynek vajmi kevés köze van a film erényeihez vagy hibáihoz.

Tovább a filmtett.ro cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2019-10-28 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.