Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Párhuzamos galaxisok a festészetben. Painting 2.0, festészet az informatika korában (Muladi Brigitta)

Martin Kippenberger environmentje „indexeli” elsőként a Painting 2.0 című kiállítást, amelyben a hiteles szerzőség kérdésének felvetése mellett a festészet és a fotó konfrontálódik, egymást szinte kölcsönösen megszüntetve. A Heavy Burschi című térberendezéshez Kippenberger – nem kis szarkazmussal egykori asszisztensétől, Merlin Carpentertől – megrendelte saját „művészi univerzumának, imázsának”, sokszorosított grafikai anyagának (plakátok, meghívók, katalógusok) és festményeinek másolatát. A kollázsokat, amelyeket végül Carpenter elkészített, Kippenberger lefotózta, majd saját önálló műveiként állította ki, az eredetieket viszont megsemmisítette, és egy konténerbe dobta. Persze csak szimbolikusan, s az ebből készült installációt – olyan szövegekkel, mint Don’t cry – work; Gute Zeiten; Hey Yeah Baby Shit – választották ki a kurátorok a MUMOK kiállításának nyitó műveként.

Tovább az ujmuveszet.hu cikkére >>>

 

  
  

Megjelent: 2016-11-09 06:00:51

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.