Videó

A HELYI-éRTéK / Zsigár Cecília csatornájának videója




Keresés a honlapon:


Frankenstein szörnye már a spájzban van – Peter Bogdanovich: Targets / Célpontok (Kovács Patrik)

 
(Forrás: filmtett.ro)

Vannak rendezők, akik már első filmjükkel karrierjük csúcsára érkeznek, hogy aztán később pislákoló csillagként hulljanak a porba. Peter Bogdanovich, a Hollywoodi Reneszánsz ikonikus figurája – az „elveszett nemzedék” oszlopos tagja – feltétlenül ilyen alkotó. 1968-as debütfilmje, a Célpontok rangján alul kezelt remekmű, mely egyszerre fest plasztikus képet az ártatlanságát elveszítő Amerikáról, s a modernizálódó hollywoodi horrormítoszról is.

Jóllehet Peter Bogdanovich rendezői fénykora csupán néhány évet ölelt fel, az alkotót máig a Hollywoodi Reneszánsz ikonikus figurájaként tartják számon a filmtörténészek. Az Álomgyárat megreformáló második – „köztes” vagy „elveszett” – generáció (Monte Hellman, Richard Rush, Dennis Hopper, Bob Rafelson, Roger Corman) tagjaként a hetvenes évek hajnalán hágott pályája csúcsára olyan, erkölcsileg és anyagilag egyaránt nagy hozamú produkciókkal, mint Az utolsó mozielőadás (1971); a Mi van, doki? (1972), vagy épp a Papírhold (1973). Csakhogy valódi magnum opusát mégsem ebben a korszakban, hanem a hatvanas évek végén alkotta meg, méghozzá a tengerentúli függetlenfilm pápája, Roger Corman bábáskodása mellett.

Tovább a filmtett.ro cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2025-03-18 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.