Videó

Az M5 videója




Keresés a honlapon:


Nagy segítség ez a nőknek – A Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. című filmről (Rudas Dorka)


Jelenet a „Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23.” című filmből
(Kép forrása: kortarsonline.hu / mafab.hu)

A Sight & Sound tízévenként közölt listájának 2022-es kiadása jókora port kavart: a korábban szemellenzősségükért kritizált döntéshozók ezúttal talán megpróbálták korrigálni utólag hibásnak vélt ítéletüket, a törekvés azonban csak arra mutat rá, milyen káros, ha egy szűk réteg diktálja az ízlést.

2012 van, az isztambuli egyezményt éppen csak elfogadták, az európai és amerikai abortusztörvény veszett szigorításai, valamint az azt követő tüntetések még a jövő zenéi, a me too még puszta hashtag nélküli szókapcsolat. A Sight & Sound tízévente megjelenő, 846 kritikust bevonó, világszinten elismert, nívóhatározó listája ekkor Hitchcock Szédülését nevezi meg a világ legjobb filmjének. A brit filmintézet újságának szakemberei megtették, ami tőlük tellett, újra és újra megrágták az egyre bővülő kínálatot, és 2012-ben erre jutottak. Aljas inszinuáció lenne szemellenzősséggel, elitizmussal vádolni őket, hiszen ezúttal is a korábban 50 évig regnáló Aranypolgárt váltotta Hitchcock műve. Az első 100 film rendezői közül ekkor kettő nő.

Eltelik tíz mozgalmas év, és ez a szám tizenegyre emelkedik, majd – ha ez még nem lenne elég – a lista élére a 35. helyről előugrik Chantal Akerman Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. című drámája.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2024-11-08 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.