Videó

Az Irodalmi Jelen / Csornyij Dávid videója




Keresés a honlapon:


Kalandos gyerekkor a viktoriánus Londonban – Kritika a Csokonai Nemzeti Színház Oliver! című előadásáról (Hreskó Anita)


Jelenet a Csokonai Nemzeti Színház „Oliver!” című előadásából Fotó: Éder Vera / Csokonai Nemzeti Színház Forrás: kortarsonline.hu

Talán nem túlzás azt állítani, hogy mindannyian ismerjük Twist Olivér történetét, vagy legalább egy-egy részletet a regényből, esetleg a filmből. Lionel Bart adaptációja pedig a zenés színház szerelmeseinek kedvez. Ezzel a családi musicallel nyitotta meg új évadát a Csokonai Nemzeti Színház.

Charles Dickenst az angol nyelv legkiválóbb művelőjének tartották a kortársai, éppen ezért a debreceni közönségnek is érdemes felfrissítenie nyelvtudását. Tóth Tünde rendezése olyannyira tiszteleg a szerző előtt, hogy a szöveg egy részét meghagyta az eredeti nyelven. Összefüggő mondatok, számos párbeszéd és a nyitó monológ is csak angolul hallható. Mivel ehhez felirat sem társul – még csak kivonatosan sem, nemhogy tükörfordításban –, az előadás egy részét nem fogja érteni, aki nem beszéli a nyelvet. Márpedig a családi musicalre jellemző, hogy a legkisebbektől a dédszülőkig mindenkinek szól, minden korosztály számára érdekes, élvezetes. Pont ezt a tényt nem vette figyelembe a rendező, hiszen az idősebbek, de a fiatalok közül is sokan nem beszélnek angolul, így viszont kevésbé élvezetes az előadás.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

 

 

 

  
  

Megjelent: 2024-10-21 14:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.