Videó

Részlet az MTVA P´amende, 2024.04.18-i adásából a henti79 csatornán.




Keresés a honlapon:


Füstbe ment filmből egy is sok – Most vagy soha kritika (Balogh Robert)

Jelenet a Most vagy soha című filmből – Fotó forrása: Fórum Hungary

Petőfi Sándor életpályája, költészete beletartozik abba a körbe, amelyet nemzeti minimumként határozhatunk meg. Ha belegondolunk, hogy egy szlovák származású, magyar identitású költő lett az egyik legnagyobb ikonja a 1848-as március 15-i pesti forradalomnak, akkor nem tehetünk mást, mint elismerjük a Most vagy soha című film alkotógárdájának első döntését: szükség volt egy új Petőfi-filmre, mert a Feltámadott a tenger, bár ahhoz képest, hogy a rákosista időszakban készült, még meglepően nézhető ma is, de egy mai kiskamaszt nem igazán kötne már le: elöregedett. Sajnos az alkotók ennek felismerésén túl nem sok értékelhető eredményre jutottak.

Rákay Philip nevéhez sokáig és sokaknak a zenecsatornás műsorvezetése mellett vagy azon túl csak egy (éppen a zenetévés időszakban, a kulisszák mögött felvett) káromkodós, a saját nézőit gyalázó videó kötődött. később, új életében a konzervatív oldal egyik meghatározó, nagyotmondó tévés műsorvezetője s arca lett (a „kétmilliós Philip”), megnyilatkozásait sokszor jellemzi egyfajta pökhendi gőg, a vállalkozásaiból kivett százmilliós nyereséggel éppúgy a hírekbe tud kerülni, mint újabban az államilag jól finanszírozott filmes tevékenységével is. AzAranybulla c. filmjének csúfos bukása utána nemhogy elzavarták volna az állami filmek közeléből, hanem folytathatta a tevékenységét (felfelé bukott), a Most vagy soha esetében még több közpénzt égethetett el.

Tovább a szabadpecs.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2024-03-17 14:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.