VideóA Győrplusz TV videója Keresés a honlapon: |
Az idő rendje szerint – Bánföldi Zoltán művészetéről
Festményparafrázisok, idő és emlékezés – központi témák Bánföldi vásznain, aki „alkotói tevékenységének alapvető kérdéseként valami absztrakt, ugyanakkor mélyen emberi, egzisztenciális problémát boncolgat”. Munkásságáról Szabó Noémi írt tanulmányt a Kortársban. Ebből közöljük az alábbi részletet. Az Arnolfini házaspár fotónyomat-sorozat (2016–17) találó parafrázisát adja Van Eyck híres képének. Bánföldi rétegesen épülő konstrukciót valósított meg e széria esetében is, ahol a jelenet valós színpadra állításával, rekonstruálásával kezdte a munkát, hiszen a főszereplőket két beöltöztetett próbababa jeleníti meg, majd a mesterségesen előállított szcénát befotózta, és az így elkészült fényképet vászonként, hordozóként alkalmazva autonóm festői jeleivel látta el, illetve módosította. A korábban említett rétegzettség talán e művek esetében a legkomplexebb, hiszen az apró rajzi gesztusok mellett az ősi graffiti, az írott szöveg köztérre karcolásának elemei is felbukkannak a képtérben, felülírva és talán megszentségtelenítve az Arnolfini házaspár álló portréját. Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>
Megjelent: 2023-09-28 06:00:00
|