Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


„A filmiparban minden lehetséges” – beszélgetés Alex Prager fotográfussal karrierje első tíz évéről

 
Fotó: © Alex Prager: The Big Valley (2008), 'Annie, 2008', pg. 38-39, 48 x 63.5 inches, 121.9 x 161.3 cm

 

Alex Pragerrel, korunk egyik meghatározó képzőművészével beszélgetett a Thames and Hudson munkatársa, Rachel Whitehouse a 2018-ban megjelent Silver Lake Drive című albumról és karrierje első tíz évéről. Az interjú magyar nyelven kizárólag a Punkt oldalán olvasható. 

Hogyan írná le a művészetét azoknak, akik nem ismerik a munkáját?

Valaki nemrégiben azt mondta róla, hogy „egy egész film érzelmeit sűríti egyetlen képkockába,” ami szerintem nagyon találó.

Melyik projektjére a legbüszkébb?

Nyilván az egész könyvre büszke vagyok; olyan, mintha minden érzelem, probléma és körülmény, amivel valaha is találkoztam, benne lenne a könyvben. De a legbüszkébb mindig a legutolsó projektemre vagyok. Jelen esetben ez a La Grande Sortie, amelyet 2016-ban készítettem a Párizsi Opera Balettkarával. A balletkar amerikai nézőpontból lett volna bemutatva, ami egy olyan témának tűnt, amelyet mindig is következetesen vizsgáltam a munkámban: a szemfényvesztés és a valóság találkozásáról van szó, ahol a „valóság” percepciója nem feltétlen a valóság, hanem az elme torzulása. Tökéletesnek tűnt.

Tovább a punkt.hu cikkére >>>

 

  
  

Megjelent: 2022-08-28 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.