Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Eloise Tükörországban – Kritika az Utolsó éjszaka a Sohóban című filmről (Szabó G. Ádám)

Megerősítést nyert, hogy Edgar Wright nemcsak a könnyed hangvételhez ért. Látszólag új vizekre evező munkája egyrészt szerzőiségének cáfolhatatlan bizonyítéka, másrészt definiálható ígéretes kitérőként és következő alkotói fejezetként is.

A vígjátéki, sőt parodisztikus élű Cornetto-trilógia ( Haláli hullák hajnalaVaskabátokVilágvége), a korát megelőző geekképregény-feldolgozás ( Scott Pilgrim a világ ellen) és egy autós rablásfilm-áthangszerelés (Nyomd, Bébi, nyomd!) után radikális váltásnak tetszhet Wright életművében a rémfilmek területére merészkedő az Utolsó éjszaka a Sohóban. A rendező azonban – csakúgy, mint lassan húsz éve – egyszerre hozott tető alá nagylelkű tiszteletadást és fajsúlyos kritikát. A különbség ezúttal a másfajta hangütésben áll, mivel amit korábban a humor eszköztárával csúfolt ki, immár vaskos korszakreflexióval, illetve horrorisztikus stilizációval erősíti fel.

Tovább a kortarsonline.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2021-10-27 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.