Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


CSAK INNEN EL Krausz Attila – Tasnádi István: Tipli / Kolibri Pince (Puskás Panni)

Ülök a Kolibri Pincében, nézem a Tipli című előadást, és egy jelenet után rájövök, hogy ezeket a srácokat én ismerem valahonnan. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.

Külvárosi lakótelep, padon ülés, szotyizás, unatkozás, füvezés, rapzene, kisstílű seftelgetés, valaki adjon már egy cigit, elvágyódás, de vajon hova, mert a világnak más részeit csak hallomásból ismerhetjük. A többes szám első személy nem véletlen az előző mondatban, Győr Marcalváros nevű lakótelepén a kilencvenes évek végén és a kétezres évek elején az összes padon szotyizó csapatot ismertem, mindenkiről tudtam, kábé hol lakik vagy melyik suliba jár, esetleg, hogy honnan bukott ki. Ezért ennek az ismerős nihilnek a pontos ábrázolása Vidovszky György Tiplijében furcsán kellemes nosztalgiaérzéssel töltött el. Ugyanakkor a valóság plasztikus bemutatása mellett éreztem benne némi anakronizmust is, és folyton az a kérdés motoszkált bennem, hogy azok, akik most középiskolába járnak, és ennek az előadásnak a célközönségébe tartoznak, vajon úgy tudnak-e rezonálni a színpadon látottakra, ahogy én? És ha nem, érdekli-e őket az ipszilonosok kamasz- és fiatalfelnőttkora?

Tovább a revizoronline.com cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2020-09-30 06:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.