Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal

Az április 13-án elhunyt Günter Grassra Schein Gábor emlékezik.

Tovább a jelenkor.net cikkére >>>

 

Dobó Bianka bemutatkozó kiállítása a Nextart Galériában aktuális témát feszeget. Átalakítás, építés, szorongás, de- és rekonstrukció.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

A Geek Girl-sorozat szerzője nagyon jól tudja, milyen érzés kilógni: gyerekkorában strébernek, csúnyának és unalmasnak tartották az osztálytársai és egyetlen barátja sem volt. A csúfolódás, zrikálás, megfélemlítés a mindennapjai része volt, mégis azt mondja, hogy a mai tinik helyzete még rosszabb. Vidám interjúnkat a sorozat magyar fordítója, Nagy Boldizsár készítette az Oxfordi Irodalmi Fesztiválon.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

Nemrég választották a nemzet színészévé, azt mondja, váratlanul érte. Nem készít számvetést a pályájáról. Mi több mint nyolcvan filmet és színdarabot számoltunk össze, s megpróbáltuk mégis valamiféle mérleg készítésére bírni.

Tovább a magyarnarancs.hu cikkére >>>

 

A magyar származású francia fotóművész megrendezte első retrospektív kiállítását. Még nem késő elcsípni.

Több mint ötven kiállítással a háta mögött, André Heimler magyar származásù francia fotóművész megrendezte első retrospektív kiállítását. Párizsban, a Galerie du Montparnasse-ban még egy napig látható közel kétszáz fotó témák szerinti csoportosításban ad áttekintést munkásságáról.

Tovább az artportal.hu cikkére >>>

 

Terézia Mora A szörnyeteg című könyve a 2013-as Német Könyvdíj nyertese lett. Világirodalmi színvonalú regény, amely magyar szerzők vendégszövegeitől hemzseg. 2014-ben jelent meg magyarul, azonban a szerző és az egyik főszereplő magyar származása ellenére is kénytelen szótárazni az olvasó, így csöppen bele a mű által többszörösen színre vitt idegenségtapasztalatba.

Tovább a kulter.hu cikkére >>>

 

A Sajóvámosi Művészeti Staféta keretében Szekrényes Miklósnak köszönhetően pár napja vetítették Gerő Marcell Káin gyermekei című dokumentumfilmjét, melyet a rendezővel folytatott pódiumbeszélgetés követett. Ennek a tanulságait is próbáltuk egy gyorsinterjúban összefoglalni.

Tovább a muut.hu cikkére >>>

 

Amit Bencsik Barnabás öt év alatt felépített, egyik pillanatról a másikra megszűnt, de a múzeum Fabényi Júlia vezetése alatt sem jutott a Műcsarnok sorsára.

Tovább a magyarnarancs.hu cikkére >>>

 

Csehy Zoltán könyvéről Györe Gabriella írt recenziót.

Tovább a centrifuga.blog.hu cikkére >>>

 

Egy forgatókönyvíró munkájának megítélése jóval nehezebb, mint egy rendezőé vagy színészé, hiszen a leírt, s a gyártó által elfogadott szöveg számtalan módosuláson mehet át az előkészületek, a forgatás és a vágás során. Egyes karakterek tulajdonságai kiegészülhetnek a színészek ötleteivel (pl. improvizációkkal bővült Paul Schrader Taxisofőr című forgatókönyve); a vágás mellékessé minősíthet eredetileg fajsúlyosabbnak szánt szereplőket (pl. Az őrület határán szkriptjében Fife tizedes még a főszereplők egyike volt, aztán a kész filmben Terrence Malick jóformán egy mondatot sem hagyott a figurát alakító Adrien Brody-nak); vagy a rendező megváltoztathatja a befejezést (pl. Tony Scott az ellenkezőjére fordította Quentin Tarantino Tiszta románcának lezárását). Ha azonban párhuzamosan próbálunk elemezni három olyan filmet, amelyek más-más rendező irányításával, de egy filmíró eredeti forgatókönyveiből készültek, akkor remélhetőleg jobban megmutatkoznak az alkotó világképének jellegzetességei, s ezek alapján akár szerzői kézjegyeit is azonosíthatjuk. Itt hívom fel az olvasó figyelmét arra, hogy írásomban kénytelen vagyok az elemzett filmek fontosabb fordulatait is elárulni.

Tovább az avorospostakocsi.hu cikkére >>>

 

A Grimm-mesék cenzúrázatlan változata ihlette meg Natalie Frank amerikai festőművészt: az április 10-én, Londonban nyílt kiállításon bemutatott képek a nemi erőszak, az incesztus, és a gyilkosság tabu témáit dolgozzák fel – olvasható az artnetnews.com-on.

Tovább a librarius.hu cikkére >>>

 

A II. Debreceni Slam Poetry Verseny döntőjén a bölcsészeké és kockáké volt a főszerep. Akadtak, akik nem vallották magukat egyik csoport tagjának sem, de kortól és nemtől függetlenül mindenki érdeklődve hallgatta a tíz döntős szövegét. A legnagyobb kérdés az volt: kik a jobbak, melyik tábor kerül ki az este folyamán győztesként?

Tovább a kulter.hu cikkére >>>

 

Matzon Ákos Munkácsy-díjas festőművész újabb kiállítása tekinthető meg a magyar fővárosban: a Fuga Budapesti Építészeti Központban április végéig tekinthető meg Quartett című tárlata. A kiállításon az utóbbi évben készült, összességében nagyméretű – variálható összeállítású – relief csoportjaival találkozhatunk. Az adott építészeti terekbe és szituációkba integrált murális alkotások jól érzékeltetik az építészet és a képzőművészet egységét, erősítik egymás szerepét és jelentőségét.

Tovább a kultura.hu cikkére >>>

 

A kortárs művészet annyiban méltó a nevére, amennyiben kinyilvánítja saját kortárs voltát – és ez nem egyszerűen azon múlik, hogy létrejötte vagy megmutatkozása újkeletű. Így a „Mi a kortárs művészet?” kérdés implikálja a „Mi a kortárs?” kérdést. Hogyan lehetne rámutatni a kortársra mint olyanra?

Tovább az ujnautilus.info cikkére >>>

 

Márai-egyfelvonásosok a Nemzetiben

A Családi kérdés és a Befejezetlen szimfónia című egyfelvonásosokat mutatta be a Nemzeti Színház április 12-én Árkosi Árpád rendezésében.

Tovább a szinhaz.hu cikkére >>>

 

Még a művészeti vásár külön kiadványának címlapjára is Robert Capa fotója került, amelyen a strandoló Picasso és Françoise Gilot látható. Az ötvenezres látogatottságú rendezvényen Picassótól Chagallon át Günther Ueckeren keresztül Max Ernstig a világ legnagyobbjait állítják ki évről évre. Idén első ízben számos hazai művészeti intézmény mutathatta be a magyar fotográfia meghatározó figuráit.

Az idén tizenkettedik alkalommal megrendezett Art Karlsruhe különleges programja keretében bemutatkozott az Art Photo Budapest, a Capa Központ, a Magyar Nemzeti Múzeum Robert Capa gyűjteménye, valamint az Inda és a Várfok galériák. A Várfok Galéria művészettörténészével, Kovács Krisztinával beszélgettünk.

Tovább a prae.hu cikkére >>>

 

Apám sokat mesélt, pedagógus alkat volt. Azt vallotta, hogy mindenkivel „a szó sugártörésének törvénye” szerint kell beszélni arról, amit fontosnak tart, azaz úgy, ahogy az meg fog törni az ő individuális-mitikus burkán, merthogy minden ember ilyen burokban van benne. – Nagyvizitben Tábor Ádámnál. Az interjú első részét olvashatják.

Tovább a litera.hu cikkére >>>

 

A Kolibri Pince legújabb 14 pluszos bemutatója két egyfelvonásos, amely napjaink leggyakoribb ifjúsági problémájára, a szülők válásának feldolgozására keres lehetséges válaszreakciókat.

Tovább a kutszelistilus.hu cikkére >>>

 

Az Új Nemzeti Galéria – Ludwig Múzeum építészeti tervpályázatán a zsűri két világhírű építésziroda tervét sorolta az első helyre. A Pritzker-díjas SANAA és szintén Pritzker-díjas Snøhetta tervét egyaránt kiemelkedő értékűnek ítélte a magyar és külföldi szakemberekből álló zsűri – olvasható a Liget Budapest Projekt közleményében.

Tovább az mno.hu cikkére >>>

 

A kortárs magyar költészetet ünnepelte az irodalom-barát közönség a szerzők, színművészek és zenészek közreműködésével az április 15-én a Vigadó dísztermében tartott Tavaszi Irodalmi Gálán.

Tovább az mma.hu cikkére >>>

 
Első oldal | Előző oldal Ugrás erre az oldalra: Következő oldal | Utolsó oldal