Videó

Az Országút – művészet, tudomány, közélet csatorna videója




Keresés a honlapon:


Vidám szürrealizmus – Dalítól Magritte-ig / Magyar Nemzeti Galéria (Rózsa Gyula)

André Kertész már az elején segít az értelmezésben. A Nemzeti Galériába érkezett szürrealizmus kiállítás legelső termében jó néhány tárgyba vágó képe van a hazánkfia-francia fotóművésznek, de közülük talán a Pont des Arts-t mutató a legmegvilágosítóbb.

Mutató, nem ábrázoló: Kertész az Institute de France üveg óralapja mögül fényképezte a szemközti hídat, így aztán az óra római számjegyei, a mutatók díszes formái kitakarnak; rávetülnek, rázuhannak a hídon járókra, a köztársaság szobrára az előtérben és a Louvre homlokzatára a háttérben. Szürreálisak. Nem kevésbé meghökkentő módon kapcsolnak össze reális, de reálisan nem összeillő dolgokat, mint az izmus nagy elődjének, Lautreamont-nak a híres példázata a varrógép és az esernyő találkozásáról a boncasztalon.


Tovább az olvassbele.hu cikkére >>>

  
  

Megjelent: 2019-08-18 08:00:00

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.