Videó

A Ma7 csatorna videója




Keresés a honlapon:


Németh Hajnal Auróra: POMPEI 2.0

 

 

Németh Hajnal Auróra

 

POMPEI 2.0

 

EGYEDÜLÁLLÓ ÜVEGFESTMÉNYEK ÉS PAPÍRSZOBROK
ELPORLAD A VILÁG, ÚJJÁSZÜLETIK AZ ÜVEG

 

A távoli jövőbe helyezett disztópiák világa lassan alakot ölt. Mikor azzal fegyelmezzük gyermekeinket, hogy megadjuk-e a wi-fi jelszót, vagy látjuk az okos telefon, twitter vagy facebook függőket, akkor el kell gondolkodnunk, kiváló a világháló, a közösségi oldalak, az információ dömping, de vajon a személyes kontextus nem válik-e áldozatává ezeknek a forradalmi újításoknak?

Ma már nem kirívó, ha két, vagy több egymás mellett lévő ember az interneten tart csak kapcsolatot: tweet, retweet, poszt, like vagy komment formában. Ugye ismerősek ezek a napjainkban születő szavak?

 

Hogyan köthető össze a mai világunk és az ie. 79-ben történt pompeji vulkán kitörés?

A Pompejiben felfedezett megmerevedett emberek látványával. Itt a lezúduló láva miatt megmaradtak az emberi testek, lekerekedtek a karakteres formák, minden általánossá vált.

Én a most zajló folyamatokra szeretném felhívni a figyelmet, kimerevítem, a mai korra jellemző emberi gesztusokat életnagyságú szobrokban. Karakter és egyedi jellemző nélkül, érzékelhetően, hogy bármelyikünkről szó lehet a kiállítótérben.

 

A kiállításomon a fent leírt gondolataimra hívom fel a figyelmet. Minden általam jellemzőnek talált gesztus életnagyságú papír szobor formájában ölt alakot. Alapjuk fémháló, melyre papírból kerül fel a bőrréteg.

A „Papír Család” egy kanapén ül, mereven nézik az LCD Tv-t, ami jelen esetben üveg képkeretbe helyezett üveg festmények, melyek Pompejit ábrázolják. A szobrok közé le lehet ülni fotózkodni, megmutatva mi hogyan is nézünk TV-t. A fotókat fel lehet tölteni a facbookra, hogy megmutassuk, van azért jó oldala is a közösségi oldalaknak.

A twitter függő szobraim háttal állnak az okos telefonjukkal. Nem a valóságban tartják egymással a kapcsolatot, hanem virtuálisan és függőségben szenvedve.

A facebookaholic, vagyis facebook függő posztamensre emeli önmagát, így izolálja a világtól is személyiségét.

A másik sarokban a fogyasztói társadalom rabjának szobra örül utolsó nagy vásárlásának, hatalmas papír táskái láncokként húzzák le a földre.

A teremben minden finom porral beszórt, mintha valóban végigsöpört volna a vulkán, és minden felszínes dolgunknak csak a hamuja maradt volna.

 

Reményt üvegből adok a nézőimnek, lehet még változtatni, jó felé haladni. Az életnagyságú üveg szobrom a szabadság és győzelem jelképe. Erős fém keretbe foglalt, mint az a keret, amit születésünkkor kapunk, az életünk. Hiszem, legyőzhetjük önmagunkat és így lehetőséget teremthetünk egy új és jobb világra.

Megmutatom a természet olyan oldalát is, ami az emberhez alkalmazkodott, és az ember is tud velünk együtt élni. Fehér kalitkában üveg madárka, akváriumban üveg halak, üvegcserépben üveg virág. Láthatjuk, miként és mikkel lehet szimbiózisban, barátságban élni, újraindítani a természet közelibb életet.

 

A POMPEI 2.0 kiállításomon zenészek, énekes és táncos-narrátor fogja kísérni a nézőket, hogy átéljék a megsemmisülés és az újjászületés pillanatait.

Amíg a látogatók gyülekeznek és várnak a megnyitóra, addig a beépített barátaim, és egy előre előkészített flash mob keretén belül, a helyszínen zavarják őket hangos telefonálással, számítógépezéssel. Majd egy meghatározott pillanatban elér a kitörő vulkán szele zenével, zörejekkel és elég az életnagyságú papír ember a helyszínen.

A narrátor a porrá válás után elkíséri a nézőket az életnagyságú üvegszoborhoz, hogy újjászülethessünk egy valóban Szép Új Világ keretein belül. 

 

Nem ítéletet mondok a mai világ teremtményei felett, csak a túlzásokra hívom fel a figyelmet, ahol a megoldás az Arany Középút.

A POMPEI 2.0 a jelen jó és rossz oldalának az örökkévalóság számára kimerevített pillanata.

TOVÁBB A GALÉRIÁHOZ >>>

  
  

Megjelent: 2015-03-11 09:00:00

 

Németh Hajnal Auróra képzőművész, iparművész

 


Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 4.0 Nemzetközi Licenc feltételeinek megfelelően felhasználható.